Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Regional Branding: Building Brand Value

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F16%3A72359" target="_blank" >RIV/60460709:41110/16:72359 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.11118/actaun201664062059" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.11118/actaun201664062059</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.11118/actaun201664062059" target="_blank" >10.11118/actaun201664062059</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Regional Branding: Building Brand Value

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Regional branding is one of several ways to promote rural regions and support development of socially, culturally and environmentally oriented economies in areas that are interesting due to their natural and cultural heritage. The article attempts to review the conceptual and theoretical underpinnings of branding as conveyed by leading authors in the marketing field. The aim of this paper is to define brand as a broad complex of variables, which are used in building of its identity as a basis for creating value proposition and the position of a brand. Article briefly describes the most comprehensive labeling system for regional products at the micro-regional level is the one guaranteed by Association of Regional Brands (ARB). The main contribution of this article is a theoretical model of strategic management of a regional brand, which captures the interdependence of the individual steps of brand building as well as stakeholders. The starting point for building of brand value is a strategic analysis

  • Název v anglickém jazyce

    Regional Branding: Building Brand Value

  • Popis výsledku anglicky

    Regional branding is one of several ways to promote rural regions and support development of socially, culturally and environmentally oriented economies in areas that are interesting due to their natural and cultural heritage. The article attempts to review the conceptual and theoretical underpinnings of branding as conveyed by leading authors in the marketing field. The aim of this paper is to define brand as a broad complex of variables, which are used in building of its identity as a basis for creating value proposition and the position of a brand. Article briefly describes the most comprehensive labeling system for regional products at the micro-regional level is the one guaranteed by Association of Regional Brands (ARB). The main contribution of this article is a theoretical model of strategic management of a regional brand, which captures the interdependence of the individual steps of brand building as well as stakeholders. The starting point for building of brand value is a strategic analysis

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50202 - Applied Economics, Econometrics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis

  • ISSN

    1211-8516

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2016

  • Číslo periodika v rámci svazku

    64

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    2059-2066

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85008712545