THE ANALYSIS OF SPECIFIC DETERMINANTS OF SPORTS BRAND AND ITS VALUE
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F11%3A10070144" target="_blank" >RIV/00216208:11510/11:10070144 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
THE ANALYSIS OF SPECIFIC DETERMINANTS OF SPORTS BRAND AND ITS VALUE
Popis výsledku v původním jazyce
Nowadays the sports brand plays an essential role in the sports industry and is one of the key factors for marketing strategies development. This article provides a theoretical background regarding sports brand, its value and methods of the brand value measurement. Based on these theoretical backgrounds, specific determinants of sports brand are analyzed and the brand value of most valuable global sports brands is specified. For the purposes of this article are applied three acknowledged methods of brand value measurement, namely methods according to Interbrand, BrandZ and Forbes. Analyzed is not only the value of sports business brands but also the value of brands of sports teams, athletes and events.
Název v anglickém jazyce
THE ANALYSIS OF SPECIFIC DETERMINANTS OF SPORTS BRAND AND ITS VALUE
Popis výsledku anglicky
Nowadays the sports brand plays an essential role in the sports industry and is one of the key factors for marketing strategies development. This article provides a theoretical background regarding sports brand, its value and methods of the brand value measurement. Based on these theoretical backgrounds, specific determinants of sports brand are analyzed and the brand value of most valuable global sports brands is specified. For the purposes of this article are applied three acknowledged methods of brand value measurement, namely methods according to Interbrand, BrandZ and Forbes. Analyzed is not only the value of sports business brands but also the value of brands of sports teams, athletes and events.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AK - Sport a aktivity volného času
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Universitatis Carolinae. Kinanthropologica
ISSN
1212-1428
e-ISSN
—
Svazek periodika
46
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
120-133
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—