Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

THE ANALYSIS OF SPECIFIC DETERMINANTS OF SPORTS BRAND AND ITS VALUE

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F11%3A10070144" target="_blank" >RIV/00216208:11510/11:10070144 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    THE ANALYSIS OF SPECIFIC DETERMINANTS OF SPORTS BRAND AND ITS VALUE

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Nowadays the sports brand plays an essential role in the sports industry and is one of the key factors for marketing strategies development. This article provides a theoretical background regarding sports brand, its value and methods of the brand value measurement. Based on these theoretical backgrounds, specific determinants of sports brand are analyzed and the brand value of most valuable global sports brands is specified. For the purposes of this article are applied three acknowledged methods of brand value measurement, namely methods according to Interbrand, BrandZ and Forbes. Analyzed is not only the value of sports business brands but also the value of brands of sports teams, athletes and events.

  • Název v anglickém jazyce

    THE ANALYSIS OF SPECIFIC DETERMINANTS OF SPORTS BRAND AND ITS VALUE

  • Popis výsledku anglicky

    Nowadays the sports brand plays an essential role in the sports industry and is one of the key factors for marketing strategies development. This article provides a theoretical background regarding sports brand, its value and methods of the brand value measurement. Based on these theoretical backgrounds, specific determinants of sports brand are analyzed and the brand value of most valuable global sports brands is specified. For the purposes of this article are applied three acknowledged methods of brand value measurement, namely methods according to Interbrand, BrandZ and Forbes. Analyzed is not only the value of sports business brands but also the value of brands of sports teams, athletes and events.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AK - Sport a aktivity volného času

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Carolinae. Kinanthropologica

  • ISSN

    1212-1428

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    46

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    120-133

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus