Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Concept of Brand Building

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F12%3A43884802" target="_blank" >RIV/60076658:12510/12:43884802 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.citem.info/previous-conferences/citem-2011" target="_blank" >http://www.citem.info/previous-conferences/citem-2011</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Concept of Brand Building

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A brand is a valuable strategic resource that can create a sustainable competitive advantage if managed properly. For a company, brand is a strong asset. Building such a brand is not a question of an ad hoc decision. At the beginning it is crucial to decide, if it is worth to even try to build one. Other main considerations are the sponsor of the brand, its concrete name and strategy. Some authors also introduce brand positioning as an important step in the brand building process. Brand-building processis often described as a number of sequential stages. But it is necessary to state, that some activities and decision makings are to be made continuously, some concurrently and some at any time during the process. The aim of this paper is to review the available literature and journals to build a simple model, which would have a potential to help entrepreneurs to establish their brand as a tool of competitiveness.

  • Název v anglickém jazyce

    Concept of Brand Building

  • Popis výsledku anglicky

    A brand is a valuable strategic resource that can create a sustainable competitive advantage if managed properly. For a company, brand is a strong asset. Building such a brand is not a question of an ad hoc decision. At the beginning it is crucial to decide, if it is worth to even try to build one. Other main considerations are the sponsor of the brand, its concrete name and strategy. Some authors also introduce brand positioning as an important step in the brand building process. Brand-building processis often described as a number of sequential stages. But it is necessary to state, that some activities and decision makings are to be made continuously, some concurrently and some at any time during the process. The aim of this paper is to review the available literature and journals to build a simple model, which would have a potential to help entrepreneurs to establish their brand as a tool of competitiveness.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Citem 2011 Conference Proceedings

  • ISBN

    978-80-7394-366-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    50-61

  • Název nakladatele

    Faculty of Economics, University of South Bohemia in České Budějovice

  • Místo vydání

    České Budějovice

  • Místo konání akce

    Tábor

  • Datum konání akce

    7. 12. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku