Neuromarketing use in the process of brand building
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F15%3A43873908" target="_blank" >RIV/70883521:28120/15:43873908 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Neuromarketing use in the process of brand building
Popis výsledku v původním jazyce
Currently the neuromarketing is growing and increasingly widespread tool of marketing communication. This article deals with an issue of the use of the neuromarketing in the process of brand building. The introductory part of the article is devoted to the psychology in marketing and the psychology of consumer defining customer's purchasing decision. In the following part there are characterized terms such as definition of the neuromarketing, neuromarketing methods, definition of the brand, the brand building and its possible actions and the brand management. The final part is a summary of the neuromarketing and the brand building with an emphasis on ethics in this area. Thus the main aim of this paper is to describe the current state of neuromarketingand brand building and define biometric methods by which customers are tested in the consumer market, respectively their brain and heart activity or activity on the surface of the skin.
Název v anglickém jazyce
Neuromarketing use in the process of brand building
Popis výsledku anglicky
Currently the neuromarketing is growing and increasingly widespread tool of marketing communication. This article deals with an issue of the use of the neuromarketing in the process of brand building. The introductory part of the article is devoted to the psychology in marketing and the psychology of consumer defining customer's purchasing decision. In the following part there are characterized terms such as definition of the neuromarketing, neuromarketing methods, definition of the brand, the brand building and its possible actions and the brand management. The final part is a summary of the neuromarketing and the brand building with an emphasis on ethics in this area. Thus the main aim of this paper is to describe the current state of neuromarketingand brand building and define biometric methods by which customers are tested in the consumer market, respectively their brain and heart activity or activity on the surface of the skin.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Drive your knowledge be a scientist
ISBN
978-80-7454-475-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
"300-308"
Název nakladatele
Fakulta managementu a ekonomiky, UTB ve Zlíně
Místo vydání
Zlín
Místo konání akce
Zlín
Datum konání akce
23. 4. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—