Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Neuromarketing use in the process of brand building

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F15%3A43873908" target="_blank" >RIV/70883521:28120/15:43873908 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Neuromarketing use in the process of brand building

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Currently the neuromarketing is growing and increasingly widespread tool of marketing communication. This article deals with an issue of the use of the neuromarketing in the process of brand building. The introductory part of the article is devoted to the psychology in marketing and the psychology of consumer defining customer's purchasing decision. In the following part there are characterized terms such as definition of the neuromarketing, neuromarketing methods, definition of the brand, the brand building and its possible actions and the brand management. The final part is a summary of the neuromarketing and the brand building with an emphasis on ethics in this area. Thus the main aim of this paper is to describe the current state of neuromarketingand brand building and define biometric methods by which customers are tested in the consumer market, respectively their brain and heart activity or activity on the surface of the skin.

  • Název v anglickém jazyce

    Neuromarketing use in the process of brand building

  • Popis výsledku anglicky

    Currently the neuromarketing is growing and increasingly widespread tool of marketing communication. This article deals with an issue of the use of the neuromarketing in the process of brand building. The introductory part of the article is devoted to the psychology in marketing and the psychology of consumer defining customer's purchasing decision. In the following part there are characterized terms such as definition of the neuromarketing, neuromarketing methods, definition of the brand, the brand building and its possible actions and the brand management. The final part is a summary of the neuromarketing and the brand building with an emphasis on ethics in this area. Thus the main aim of this paper is to describe the current state of neuromarketingand brand building and define biometric methods by which customers are tested in the consumer market, respectively their brain and heart activity or activity on the surface of the skin.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Drive your knowledge be a scientist

  • ISBN

    978-80-7454-475-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    "300-308"

  • Název nakladatele

    Fakulta managementu a ekonomiky, UTB ve Zlíně

  • Místo vydání

    Zlín

  • Místo konání akce

    Zlín

  • Datum konání akce

    23. 4. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku