ETHICAL ASPECTS OF NEUROMARKETING
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F16%3A43874605" target="_blank" >RIV/70883521:28120/16:43874605 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
ETHICAL ASPECTS OF NEUROMARKETING
Popis výsledku v původním jazyce
Due to the development of new technologies and new neuroscience findings, the desire to understand the brain of the consumer is increasing. Methods of neuromarketing can be used to identify the needs and wishes of consumers. The acquired information can then be applied to marketing, which helps to persuade, inform or influence current and also potential customers. The main aim of this article is to describe the consumer's decision-making process, present neuromarketing as a current trend in the field of marketing communications, and then discuss possible negative ethical aspects of neuromarketing.
Název v anglickém jazyce
ETHICAL ASPECTS OF NEUROMARKETING
Popis výsledku anglicky
Due to the development of new technologies and new neuroscience findings, the desire to understand the brain of the consumer is increasing. Methods of neuromarketing can be used to identify the needs and wishes of consumers. The acquired information can then be applied to marketing, which helps to persuade, inform or influence current and also potential customers. The main aim of this article is to describe the consumer's decision-making process, present neuromarketing as a current trend in the field of marketing communications, and then discuss possible negative ethical aspects of neuromarketing.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Conference Proceedings the 12th Annual International Bata Conference for Ph.D. Students and Young Researchers
ISBN
978-80-7454-592-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
118-127
Název nakladatele
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta managementu a ekonomiky
Místo vydání
Zlín
Místo konání akce
Zlín
Datum konání akce
28. 4. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—