Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Theory and Practice of Neuromarketing: Analyzing Human Behavior in Relation to Markets

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F21%3AA22028CS" target="_blank" >RIV/61988987:17310/21:A22028CS - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ijournalse.org/index.php/ESJ/article/view/424" target="_blank" >https://ijournalse.org/index.php/ESJ/article/view/424</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.28991/esj-2021-01256" target="_blank" >10.28991/esj-2021-01256</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Theory and Practice of Neuromarketing: Analyzing Human Behavior in Relation to Markets

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with a comprehensive interpretation of the term neuromarketing, as a discipline that applies neuroscientific methods to analyze and to understand human behavior in relation to markets and market exchanges. Due to the topic, this paper presents mainly secondary data, next the questionnaire is used. One of the main benefits of neuromarketing is the potential to measure accurate, objective data that can be used to make informed decisions in management practice. However, it is currently only a complement to other areas of marketing and will be beneficial if it is used to obtain otherwise inaccessible data.

  • Název v anglickém jazyce

    Theory and Practice of Neuromarketing: Analyzing Human Behavior in Relation to Markets

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with a comprehensive interpretation of the term neuromarketing, as a discipline that applies neuroscientific methods to analyze and to understand human behavior in relation to markets and market exchanges. Due to the topic, this paper presents mainly secondary data, next the questionnaire is used. One of the main benefits of neuromarketing is the potential to measure accurate, objective data that can be used to make informed decisions in management practice. However, it is currently only a complement to other areas of marketing and will be beneficial if it is used to obtain otherwise inaccessible data.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Emerging Science Journal

  • ISSN

    2610-9182

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    5

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    IT - Italská republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    44-56

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85101240075