Theory and Practice of Neuromarketing: Analyzing Human Behavior in Relation to Markets
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F21%3AA22028CS" target="_blank" >RIV/61988987:17310/21:A22028CS - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://ijournalse.org/index.php/ESJ/article/view/424" target="_blank" >https://ijournalse.org/index.php/ESJ/article/view/424</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.28991/esj-2021-01256" target="_blank" >10.28991/esj-2021-01256</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Theory and Practice of Neuromarketing: Analyzing Human Behavior in Relation to Markets
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with a comprehensive interpretation of the term neuromarketing, as a discipline that applies neuroscientific methods to analyze and to understand human behavior in relation to markets and market exchanges. Due to the topic, this paper presents mainly secondary data, next the questionnaire is used. One of the main benefits of neuromarketing is the potential to measure accurate, objective data that can be used to make informed decisions in management practice. However, it is currently only a complement to other areas of marketing and will be beneficial if it is used to obtain otherwise inaccessible data.
Název v anglickém jazyce
Theory and Practice of Neuromarketing: Analyzing Human Behavior in Relation to Markets
Popis výsledku anglicky
The paper deals with a comprehensive interpretation of the term neuromarketing, as a discipline that applies neuroscientific methods to analyze and to understand human behavior in relation to markets and market exchanges. Due to the topic, this paper presents mainly secondary data, next the questionnaire is used. One of the main benefits of neuromarketing is the potential to measure accurate, objective data that can be used to make informed decisions in management practice. However, it is currently only a complement to other areas of marketing and will be beneficial if it is used to obtain otherwise inaccessible data.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Emerging Science Journal
ISSN
2610-9182
e-ISSN
—
Svazek periodika
5
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
IT - Italská republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
44-56
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85101240075