Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Neuromarketing as a Basis for Online Research

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F12%3A43868181" target="_blank" >RIV/70883521:28120/12:43868181 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Neuromarketing as a Basis for Online Research

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper describes the field of neuromarketing and its development. It explains the principles of research using brain scanning technologies and what informations it is possible to find out by that research. It is clarified how it is used in marketingfield especially in marketing research in particular for commercial purposes. Paper also contains studies that show sense of neuromarketing. There is a short notice about some ethics problems connected with gathering information about the human brain. This whole concept is one of the fundamental basis of the planned research which will be implemented on the Internet medium. It is based on the fact that neuromarketing has been used only for research of brand, product, merchandising or advertising Marketing principles, however, also apply to the world of the Internet. The result of that research will be the analysis that shows how users perceive various sensations on the Internet.

  • Název v anglickém jazyce

    Neuromarketing as a Basis for Online Research

  • Popis výsledku anglicky

    This paper describes the field of neuromarketing and its development. It explains the principles of research using brain scanning technologies and what informations it is possible to find out by that research. It is clarified how it is used in marketingfield especially in marketing research in particular for commercial purposes. Paper also contains studies that show sense of neuromarketing. There is a short notice about some ethics problems connected with gathering information about the human brain. This whole concept is one of the fundamental basis of the planned research which will be implemented on the Internet medium. It is based on the fact that neuromarketing has been used only for research of brand, product, merchandising or advertising Marketing principles, however, also apply to the world of the Internet. The result of that research will be the analysis that shows how users perceive various sensations on the Internet.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Croatian Journal Of Education-Hrvatski Casopis Za Odgoj I Obrazovanje

  • ISSN

    1848-5189

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    14

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    HR - Chorvatská republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    181-186

  • Kód UT WoS článku

    000310121500024

  • EID výsledku v databázi Scopus