Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Creating of effective product photography from perspective of neuromarketing

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F04274644%3A_____%2F18%3A%230000372" target="_blank" >RIV/04274644:_____/18:#0000372 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://emijournal.cz/wp-content/uploads/2015/08/02_CREATING-OF-EFFECTIVE-PRODUCT-PHOTOGRAPHY.pdf" target="_blank" >http://emijournal.cz/wp-content/uploads/2015/08/02_CREATING-OF-EFFECTIVE-PRODUCT-PHOTOGRAPHY.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Creating of effective product photography from perspective of neuromarketing

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Using neuromarketing in marketing communication can increase its effectiveness in communicating with the customer. By neuromarketing, we try to ascertain as much as possible how the brain works in the process of buying and we try to make marketing activities more effective. The paper focuses on the area of neuromarketing research, especially on the application of the Eye Tracking research method. The aim of the paper is to find the most effective composition of photography by comparing the created photos from the area of jewelry in several different modifications. The photos were tested using the Eye Tracking method and further verbally evaluated by respondents using a questionnaire survey. The output of the testing are so-called "heat maps", which show where the respondents focused their view the most, what attracted their attention, whether the advertising message was successful and where its deaf places were located. The survey shows that the stylization of product photos is very important when presenting the product.

  • Název v anglickém jazyce

    Creating of effective product photography from perspective of neuromarketing

  • Popis výsledku anglicky

    Using neuromarketing in marketing communication can increase its effectiveness in communicating with the customer. By neuromarketing, we try to ascertain as much as possible how the brain works in the process of buying and we try to make marketing activities more effective. The paper focuses on the area of neuromarketing research, especially on the application of the Eye Tracking research method. The aim of the paper is to find the most effective composition of photography by comparing the created photos from the area of jewelry in several different modifications. The photos were tested using the Eye Tracking method and further verbally evaluated by respondents using a questionnaire survey. The output of the testing are so-called "heat maps", which show where the respondents focused their view the most, what attracted their attention, whether the advertising message was successful and where its deaf places were located. The survey shows that the stylization of product photos is very important when presenting the product.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Economics Management Innovation

  • ISSN

    1804-1299

  • e-ISSN

    1805-353X

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2/2018

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    16-26

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus