Eye tracking as a method of getting feedback in Neuromarketing
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26138077%3A_____%2F15%3A%230000883" target="_blank" >RIV/26138077:_____/15:#0000883 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Eye tracking as a method of getting feedback in Neuromarketing
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with the evaluation of the effectiveness of marketing communication tools by application of selected methods of neuromarketing. It is the use of biomedical technology to detect preferences of consumers in the context of marketing research. The study validates possibilities of application of neuromarketing method Eye Tracking in the area of print advertising, particularly in terms of the ability of advertising to attract the attention of recipients. The goal of this neuromarketing investigation is, using the Eye Tracking method, to determine differences in attracting the attention of print advertising between men and women. The text briefly defines feedback, its role and characteristics of neuromarketing.
Název v anglickém jazyce
Eye tracking as a method of getting feedback in Neuromarketing
Popis výsledku anglicky
This paper deals with the evaluation of the effectiveness of marketing communication tools by application of selected methods of neuromarketing. It is the use of biomedical technology to detect preferences of consumers in the context of marketing research. The study validates possibilities of application of neuromarketing method Eye Tracking in the area of print advertising, particularly in terms of the ability of advertising to attract the attention of recipients. The goal of this neuromarketing investigation is, using the Eye Tracking method, to determine differences in attracting the attention of print advertising between men and women. The text briefly defines feedback, its role and characteristics of neuromarketing.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 3rd CER Comparative European Research Conference
ISBN
978-0-9928772-6-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
41-44
Název nakladatele
Sciemcee Publishing
Místo vydání
London
Místo konání akce
London
Datum konání akce
1. 1. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—