Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Eye tracking as a method of getting feedback in Neuromarketing

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26138077%3A_____%2F15%3A%230000883" target="_blank" >RIV/26138077:_____/15:#0000883 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Eye tracking as a method of getting feedback in Neuromarketing

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with the evaluation of the effectiveness of marketing communication tools by application of selected methods of neuromarketing. It is the use of biomedical technology to detect preferences of consumers in the context of marketing research. The study validates possibilities of application of neuromarketing method Eye Tracking in the area of print advertising, particularly in terms of the ability of advertising to attract the attention of recipients. The goal of this neuromarketing investigation is, using the Eye Tracking method, to determine differences in attracting the attention of print advertising between men and women. The text briefly defines feedback, its role and characteristics of neuromarketing.

  • Název v anglickém jazyce

    Eye tracking as a method of getting feedback in Neuromarketing

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with the evaluation of the effectiveness of marketing communication tools by application of selected methods of neuromarketing. It is the use of biomedical technology to detect preferences of consumers in the context of marketing research. The study validates possibilities of application of neuromarketing method Eye Tracking in the area of print advertising, particularly in terms of the ability of advertising to attract the attention of recipients. The goal of this neuromarketing investigation is, using the Eye Tracking method, to determine differences in attracting the attention of print advertising between men and women. The text briefly defines feedback, its role and characteristics of neuromarketing.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 3rd CER Comparative European Research Conference

  • ISBN

    978-0-9928772-6-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    41-44

  • Název nakladatele

    Sciemcee Publishing

  • Místo vydání

    London

  • Místo konání akce

    London

  • Datum konání akce

    1. 1. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku