Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The effect of sensory marketing from the perspective of neuromarketing

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F04274644%3A_____%2F20%3A%230000652" target="_blank" >RIV/04274644:_____/20:#0000652 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.grantjournal.com/issue/0901/PDF/0901tichy.pdf" target="_blank" >https://www.grantjournal.com/issue/0901/PDF/0901tichy.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    The effect of sensory marketing from the perspective of neuromarketing

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the survey was to find out by which sensory organ the most emotional reactions are evoked within the subjective evaluation of the product. The set goal was fulfilled by neuromarketing research with the help of several biomedical methods. This involved monitoring of brain activity using EEG, by which not only the emotional response was determined, but also the degree of attention that the respondent paid to the tested product. In addition to the EEG method, the respondents were monitored for skin surface temperature, cardiac activity – blood volume pulse (BVP) and galvanic skin resistance (GSR). The research also included a questionnaire survey, where respondents assessed using a numerical scale to what extent the tested product emotionally appealed to them. The neuromarketing data showed that the emotional reactions to the tested product were manifested by the visual and olfactory effects of the product. However, in the subsequent questionnaire evaluation after the end of data collection, the respondents perceived the tested product most emotionally through sight, smell and touch.

  • Název v anglickém jazyce

    The effect of sensory marketing from the perspective of neuromarketing

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the survey was to find out by which sensory organ the most emotional reactions are evoked within the subjective evaluation of the product. The set goal was fulfilled by neuromarketing research with the help of several biomedical methods. This involved monitoring of brain activity using EEG, by which not only the emotional response was determined, but also the degree of attention that the respondent paid to the tested product. In addition to the EEG method, the respondents were monitored for skin surface temperature, cardiac activity – blood volume pulse (BVP) and galvanic skin resistance (GSR). The research also included a questionnaire survey, where respondents assessed using a numerical scale to what extent the tested product emotionally appealed to them. The neuromarketing data showed that the emotional reactions to the tested product were manifested by the visual and olfactory effects of the product. However, in the subsequent questionnaire evaluation after the end of data collection, the respondents perceived the tested product most emotionally through sight, smell and touch.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    GRANT Journal

  • ISSN

    1805-062X

  • e-ISSN

    1805-0638

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    77-80

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus