Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The influence of emotionality of advertising spots on their memorization

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26138077%3A_____%2F15%3A%230000846" target="_blank" >RIV/26138077:_____/15:#0000846 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The influence of emotionality of advertising spots on their memorization

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Broadcasting of television advertising spots belongs to one of the most expensive. The expectation is high effectiveness of advertising messages, attracting of attention, invoking of emotions and storage in long-term memory of recipients. One of the direct methods to determine the effectiveness of advertising is neuromarketing research. The main objective of this study is to test the effectiveness of selected television commercials in the Super Bowl XL VIII, in New Jersey, Feb.2 2014 from the perspective of their emotional impact on the viewer of using neuromarketing survey, GSR (galvanic skin response) was the method of psychophysiological responses monitoring. Percentage expression of changes in skin galvanic reflex within individual advertising spots was compared with the results of the recall tests, which measure the depth of the memory footprint of individual advertising spots. Paper in specific research was supported by the Internal Grant Agency of the University of Finance and A

  • Název v anglickém jazyce

    The influence of emotionality of advertising spots on their memorization

  • Popis výsledku anglicky

    Broadcasting of television advertising spots belongs to one of the most expensive. The expectation is high effectiveness of advertising messages, attracting of attention, invoking of emotions and storage in long-term memory of recipients. One of the direct methods to determine the effectiveness of advertising is neuromarketing research. The main objective of this study is to test the effectiveness of selected television commercials in the Super Bowl XL VIII, in New Jersey, Feb.2 2014 from the perspective of their emotional impact on the viewer of using neuromarketing survey, GSR (galvanic skin response) was the method of psychophysiological responses monitoring. Percentage expression of changes in skin galvanic reflex within individual advertising spots was compared with the results of the recall tests, which measure the depth of the memory footprint of individual advertising spots. Paper in specific research was supported by the Internal Grant Agency of the University of Finance and A

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    The 4th International Virtual Conference 2015 (ICTIC 2015)

  • ISBN

    978-80-554-1002-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    16-19

  • Název nakladatele

    EDIS ? Publishing Institution of the University of Zilina

  • Místo vydání

    Žilina

  • Místo konání akce

    Žilina

  • Datum konání akce

    1. 1. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku