EEG study of the effect of virtual reality
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F04274644%3A_____%2F18%3A%230000404" target="_blank" >RIV/04274644:_____/18:#0000404 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.33543/0802216218" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.33543/0802216218</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.33543/0802216218" target="_blank" >10.33543/0802216218</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
EEG study of the effect of virtual reality
Popis výsledku v původním jazyce
This study examines the effect of virtual reality on the human brain in terms of how much virtual reality is capable of replacing real-world experiences and affect the human brain. The focus of the study is on the area of neuromarketing where the purpose of our own investigation is to determine the effect of a 360° advertising spot using a neuromarketing approach. The main objective of our own research is to find out through the EEG brain the effectiveness of advertising spot presented using virtual reality.
Název v anglickém jazyce
EEG STUDY OF THE EFFECT OF VIRTUAL REALITY
Popis výsledku anglicky
This study examines the effect of virtual reality on the human brain in terms of how much virtual reality is capable of replacing real-world experiences and affect the human brain. The focus of the study is on the area of neuromarketing where the purpose of our own investigation is to determine the effect of a 360° advertising spot using a neuromarketing approach. The main objective of our own research is to find out through the EEG brain the effectiveness of advertising spot presented using virtual reality.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50802 - Media and socio-cultural communication
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research
ISSN
1804-7890
e-ISSN
—
Svazek periodika
8
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
216-218
Kód UT WoS článku
000455507300043
EID výsledku v databázi Scopus
—