Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Role and Importance of Modern Neuromarketing Research Methods in the Field of Tourism: A Case Study of Eye Tracking

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26968631%3A_____%2F16%3AN0000026" target="_blank" >RIV/26968631:_____/16:N0000026 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://trendy.svse.cz/sborniky_proceedings" target="_blank" >http://trendy.svse.cz/sborniky_proceedings</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Role and Importance of Modern Neuromarketing Research Methods in the Field of Tourism: A Case Study of Eye Tracking

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Identification of the consumer’s needs and wishes is the main task of marketing, and identifying those needs and wishes was until recently conducted mainly through interviews and field observations. Currently, biometric methods are used that can recognize to which stimuli customers respond, how they feel, the time intervals of their cognitive activity, occurs and which external stimuli prompt the best reactions. These progressive methods fall within the scope of neuromarketing, a tool that allows a better understanding of perception, decision making and customer behavior and identifies the connection between specific marketing actions and customer reactions. This article focuses on research through two types of eye cameras, a mobile eye camera placed on the respondent’s head, and a static eye camera when the respondent is sitting in a specially designed neuromarketing laboratory. Furthermore, this article develops a method of static measurement and identifies basic methodological steps towards a properly-conducted study in an eye tracking laboratory and outlines the possibilities of this perspective tool

  • Název v anglickém jazyce

    The Role and Importance of Modern Neuromarketing Research Methods in the Field of Tourism: A Case Study of Eye Tracking

  • Popis výsledku anglicky

    Identification of the consumer’s needs and wishes is the main task of marketing, and identifying those needs and wishes was until recently conducted mainly through interviews and field observations. Currently, biometric methods are used that can recognize to which stimuli customers respond, how they feel, the time intervals of their cognitive activity, occurs and which external stimuli prompt the best reactions. These progressive methods fall within the scope of neuromarketing, a tool that allows a better understanding of perception, decision making and customer behavior and identifies the connection between specific marketing actions and customer reactions. This article focuses on research through two types of eye cameras, a mobile eye camera placed on the respondent’s head, and a static eye camera when the respondent is sitting in a specially designed neuromarketing laboratory. Furthermore, this article develops a method of static measurement and identifies basic methodological steps towards a properly-conducted study in an eye tracking laboratory and outlines the possibilities of this perspective tool

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Nové trendy 2016 – New Trends 2016

  • ISBN

    9788087314852

  • ISSN

    2336-7431

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    364-370

  • Název nakladatele

    Soukromá vysoká škola ekonomická Znojmo, s.r.o.

  • Místo vydání

    Znojmo

  • Místo konání akce

    Znojmo

  • Datum konání akce

    24. 11. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku