Strategoes for Building Competitive Brand Franchisein the Fast Food Industry
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F11%3A43867469" target="_blank" >RIV/70883521:28120/11:43867469 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Strategoes for Building Competitive Brand Franchisein the Fast Food Industry
Popis výsledku v původním jazyce
A common form of business arrangement that has permeated through the fast food industry is franchising. Franchising has been used by many entrepreneurs as an entry strategy into the ever competitive fast food industry. Reputable fast food brands are mostly preferred by franchisees because it is relatively easier to leverage on the long lasting credibility to reap faster returns. The aim of this paper is to provide some suggestions on how firms can build and leverage on brand franchises for competitive advantage in the fast food industry. The study concludes by suggesting some strategies that can be used in building formidable brand franchises in the fast food industry.
Název v anglickém jazyce
Strategoes for Building Competitive Brand Franchisein the Fast Food Industry
Popis výsledku anglicky
A common form of business arrangement that has permeated through the fast food industry is franchising. Franchising has been used by many entrepreneurs as an entry strategy into the ever competitive fast food industry. Reputable fast food brands are mostly preferred by franchisees because it is relatively easier to leverage on the long lasting credibility to reap faster returns. The aim of this paper is to provide some suggestions on how firms can build and leverage on brand franchises for competitive advantage in the fast food industry. The study concludes by suggesting some strategies that can be used in building formidable brand franchises in the fast food industry.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Mezinárodní Baťova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky
ISBN
978-80-7454-013-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
1-10
Název nakladatele
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Místo vydání
Zlín
Místo konání akce
Zlín
Datum konání akce
12. 4. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—