Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Market structures of fast food industry within the context of the firms competitiveness.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F11%3A43867475" target="_blank" >RIV/70883521:28120/11:43867475 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Market structures of fast food industry within the context of the firms competitiveness.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The global fast food industry is characterized by monopolistic competition. The fast food industries in many countries are generally made up of large number of independent firms. The aim of this paper is to provide an overview of the implications of themarket structure of fast food firms and how firms in the industry can operate competitively given the structure of the market in which they operate. The paper examines some proactive, practical and result oriented tools that will enhance marketing practices in the fast food industry. The study concludes that marketers in the fast industry must adopt and manipulate the tenets of the marketing mix namely product, price, promotion, place, physical evidence, people and process to differentiate their products/brand in order to gain competitive advantage increase their market share.

  • Název v anglickém jazyce

    Market structures of fast food industry within the context of the firms competitiveness.

  • Popis výsledku anglicky

    The global fast food industry is characterized by monopolistic competition. The fast food industries in many countries are generally made up of large number of independent firms. The aim of this paper is to provide an overview of the implications of themarket structure of fast food firms and how firms in the industry can operate competitively given the structure of the market in which they operate. The paper examines some proactive, practical and result oriented tools that will enhance marketing practices in the fast food industry. The study concludes that marketers in the fast industry must adopt and manipulate the tenets of the marketing mix namely product, price, promotion, place, physical evidence, people and process to differentiate their products/brand in order to gain competitive advantage increase their market share.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 16th International Business Information Management Association Conference

  • ISBN

    978-0-9821489-5-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    992-996

  • Název nakladatele

    International Business Information Management Association

  • Místo vydání

    Kuala Lumpur

  • Místo konání akce

    Kuala Lumpur

  • Datum konání akce

    29. 6. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku