Market structures of fast food industry within the context of the firms competitiveness.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F11%3A43867475" target="_blank" >RIV/70883521:28120/11:43867475 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Market structures of fast food industry within the context of the firms competitiveness.
Popis výsledku v původním jazyce
The global fast food industry is characterized by monopolistic competition. The fast food industries in many countries are generally made up of large number of independent firms. The aim of this paper is to provide an overview of the implications of themarket structure of fast food firms and how firms in the industry can operate competitively given the structure of the market in which they operate. The paper examines some proactive, practical and result oriented tools that will enhance marketing practices in the fast food industry. The study concludes that marketers in the fast industry must adopt and manipulate the tenets of the marketing mix namely product, price, promotion, place, physical evidence, people and process to differentiate their products/brand in order to gain competitive advantage increase their market share.
Název v anglickém jazyce
Market structures of fast food industry within the context of the firms competitiveness.
Popis výsledku anglicky
The global fast food industry is characterized by monopolistic competition. The fast food industries in many countries are generally made up of large number of independent firms. The aim of this paper is to provide an overview of the implications of themarket structure of fast food firms and how firms in the industry can operate competitively given the structure of the market in which they operate. The paper examines some proactive, practical and result oriented tools that will enhance marketing practices in the fast food industry. The study concludes that marketers in the fast industry must adopt and manipulate the tenets of the marketing mix namely product, price, promotion, place, physical evidence, people and process to differentiate their products/brand in order to gain competitive advantage increase their market share.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 16th International Business Information Management Association Conference
ISBN
978-0-9821489-5-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
992-996
Název nakladatele
International Business Information Management Association
Místo vydání
Kuala Lumpur
Místo konání akce
Kuala Lumpur
Datum konání akce
29. 6. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—