Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

AN OVERVIEW OF THE THEORY OF MICROECONOMICS (CONSUMER BEHAVIOUR AND MARKET STRUCTURES) IN FAST FOOD MARKETING

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F11%3A43866679" target="_blank" >RIV/70883521:28120/11:43866679 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    AN OVERVIEW OF THE THEORY OF MICROECONOMICS (CONSUMER BEHAVIOUR AND MARKET STRUCTURES) IN FAST FOOD MARKETING

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper provides an overview of the application of microeconomic theories in fast food marketing. The aim is to bring out the interrelationship between marketing and microeconomics with respect to the fast food industry. The paper examines some conceptual and theoretical tools that will enhance the marketing practices of managers in the fast food industry. Hence, the marketing aspects of international fast food firms are analyzed within the framework of the concept of consumer behaviour and monopolistic market structures. The paper further analyzes the market structures and its implications on the profit, cost and revenue of fast food firms. The concluding part of this paper brings out the marketing implications of the theory of consumer behaviour and market structures and also describes the strategies that firms in a monopolistic market can use to increase their bottom line, become competitive and increase their market share.

  • Název v anglickém jazyce

    AN OVERVIEW OF THE THEORY OF MICROECONOMICS (CONSUMER BEHAVIOUR AND MARKET STRUCTURES) IN FAST FOOD MARKETING

  • Popis výsledku anglicky

    This paper provides an overview of the application of microeconomic theories in fast food marketing. The aim is to bring out the interrelationship between marketing and microeconomics with respect to the fast food industry. The paper examines some conceptual and theoretical tools that will enhance the marketing practices of managers in the fast food industry. Hence, the marketing aspects of international fast food firms are analyzed within the framework of the concept of consumer behaviour and monopolistic market structures. The paper further analyzes the market structures and its implications on the profit, cost and revenue of fast food firms. The concluding part of this paper brings out the marketing implications of the theory of consumer behaviour and market structures and also describes the strategies that firms in a monopolistic market can use to increase their bottom line, become competitive and increase their market share.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Ekonomika a management

  • ISSN

    1802-8470

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2011

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    75-88

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus