Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The theory of consumer behaviour in fast food marketing: strategies for competitive advantage

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F11%3A43866607" target="_blank" >RIV/70883521:28120/11:43866607 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The theory of consumer behaviour in fast food marketing: strategies for competitive advantage

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Economists believe that consumers behave rationally and given the chance they will chose the best alternative with their level of income and preference. This paper examines the consumer behaviour theory and its relevance in the marketing practices of fast food firms. The aim is to bring out the interrelationship between the consumer behaviour theory as explained by Alfred Marshall and the marketing aspects of fast food chains. The paper provides a comprehensive analysis of some conceptual and theoretical tools in consumer behaviour that contributes immensely to the development and implementation of viable marketing strategies in the fast food industry. Hence, the marketing aspects of fast food firms are analyzed within the framework of the concept of consumer behaviour. the paper concludes that although the consumer behaviour theory proposes the rationality of consumers and their desire to optimize utility with their scarce income, given the monopolistic nature of the fast food industr

  • Název v anglickém jazyce

    The theory of consumer behaviour in fast food marketing: strategies for competitive advantage

  • Popis výsledku anglicky

    Economists believe that consumers behave rationally and given the chance they will chose the best alternative with their level of income and preference. This paper examines the consumer behaviour theory and its relevance in the marketing practices of fast food firms. The aim is to bring out the interrelationship between the consumer behaviour theory as explained by Alfred Marshall and the marketing aspects of fast food chains. The paper provides a comprehensive analysis of some conceptual and theoretical tools in consumer behaviour that contributes immensely to the development and implementation of viable marketing strategies in the fast food industry. Hence, the marketing aspects of fast food firms are analyzed within the framework of the concept of consumer behaviour. the paper concludes that although the consumer behaviour theory proposes the rationality of consumers and their desire to optimize utility with their scarce income, given the monopolistic nature of the fast food industr

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 2nd International Conference on Business Administration (ICBA ´11), Conference on Finance and Accounting (ICFA´11), Conference on Design and Product Development (ICDP´11)

  • ISBN

    978-1-61804-061-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    51-56

  • Název nakladatele

    WSEAS Press

  • Místo vydání

    Montreux

  • Místo konání akce

    Montreux

  • Datum konání akce

    29. 12. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku