Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Regional Brand Products in Slovakia in the Context of Regional Development Regional Brand Products in Slovakia in the Context of Regional Development Regional Brand Products in Slovakia in the Context of Regional Development

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F13%3A43886464" target="_blank" >RIV/60076658:12510/13:43886464 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    slovinština

  • Název v původním jazyce

    Značky regionálnych produktov na Slovensku v kontexte rozvoja regiónu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Vymedzenie pojmu región, mikroregión, regionálny produkt, značka regionálneho produktu. Charakteristika rozvoja značiek regionálnych produktov v Slovenskej republike, identifikácia významu a hodnôt, ktoré prinášajú najmä drobným producentom žijúcim na vidieku, poznanie faktorov ich vzniku a rozširovania. Značky regionálnych produktov na Slovensku majú krátku, ani nie 10 ročnú históriu. Doteraz bolo zavedených 8 značiek regionálnych produktov a ďalších 5 značiek sa pripravuje na zavedenie. Značky regionálnych produktov nie sú na území Slovenska rovnomerne zastúpené, na východnej časti nie je zavedená ani jedna značka. Regionálna značka podporuje vznik pracovných miest a tým znižuje nezamestnanosť aj v odľahlejších geografických oblastiach. Prináša synergický efekt pre cestovný ruch, keď zvyšuje záujem turistov o región. Vznik a udeľovanie značky regionálny produkt nie je jednotné. Vo väčšine prípadov sú iniciátorom vzniku miestne občianske združenia, ktoré spolupracujú s verejno - súkro

  • Název v anglickém jazyce

    Regional Brand Products in Slovakia in the Context of Regional Development Regional Brand Products in Slovakia in the Context of Regional Development Regional Brand Products in Slovakia in the Context of Regional Development

  • Popis výsledku anglicky

    The article comprises definition of the region, microregion, regional product and regional brand product. It deals further with characterization of the development of regional brand products in the Slovak Republic, identifying meanings and values, namelythose that bring knowledge of their factors, origins, and dissemination to small producers living in the countryside. Regional brand products in Slovakia have a short, less than 10 year history. Thus far, 8 regional brand products have been introduced with a further 5 brands to be introduced soon. Regional brand products are not equally represented across Slovakia. Thus far, no brands have yet to be introduced in the east of the country. Regional brand has to support people living in the region, revitalize countryside development, and to create incentives for people to stay in these areas. It supports the creation of jobs, thereby reducing unemployment even in remote geographical areas. It brings a synergistic effect on tourism, where

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    DETUROPE - The Central European Journal of Regional Development and Tourism

  • ISSN

    1821-2506

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    5

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    RS - Srbská republika

  • Počet stran výsledku

    24

  • Strana od-do

    30-53

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus