Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Modelový seminář: Pěstování banánů a globální trh

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F13%3A10144035" target="_blank" >RIV/00216208:11310/13:10144035 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Modelový seminář: Pěstování banánů a globální trh

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zabývá problematikou pěstování a globálního obchodu s banány. V první části jsou představeni hlavní aktéři banánového byznysu, je nastíněn geografický vzorec rozložení míst produkce a spotřeby a jejich vzájemná politická a ekonomická provázanost. Dále se článek zajímá o ekonomické, sociální a environmentální dopady velkoprodukce banánů na lokální úrovni a na závěr shrnuje možnosti rozvoje etické spotřeby prostřednictvím alternativní (extenzivní) produkce banánů.

  • Název v anglickém jazyce

    Instructional Seminar: Growing Bananas and the Global Market

  • Popis výsledku anglicky

    The objective of this article is to create a model lesson focused on the global banana market for classes or seminars in four-year grammar schools. It is made up of three parts, detailing the three-phase learning model E-U-R. The first part of the lessoninvolves students brainstorming to sum up their knowledge of bananas and the impacts of growing bananas. The second part has students view and critically evaluate a documentary film about the working and social conditions on banana plantations. Finally,in the concluding portion of the lesson, students discuss alternate means of growing bananas and summarize their positions in a free writing activity.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Geografické rozhledy

  • ISSN

    1210-3004

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    23

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    15-17

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus