Storytelling within Documentaries as a Tool for Teaching Climate Change Impacts
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F23%3A00011411" target="_blank" >RIV/46747885:24510/23:00011411 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216208:11310/23:10472164
Výsledek na webu
<a href="https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/19338341.2023.2261451" target="_blank" >https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/19338341.2023.2261451</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1080/19338341.2023.2261451" target="_blank" >10.1080/19338341.2023.2261451</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Storytelling within Documentaries as a Tool for Teaching Climate Change Impacts
Popis výsledku v původním jazyce
The lesson plan uses storytelling techniques via selected documentaries to teach about climate change. The whole lesson plan consists of three main parts. First, students are asked to watch a selected documentary and fill out a related handout at home. To evoke students’ motivation, the homework is followed up by an in-class discussion of climate change impacts on a local scale. The whole problem is summarized and framed into a broader context during the second in-class lesson. All pedagogical techniques and materials, including the documentaries, were specifically chosen to foster students’ geographical thinking and climate change impact awareness.
Název v anglickém jazyce
Storytelling within Documentaries as a Tool for Teaching Climate Change Impacts
Popis výsledku anglicky
The lesson plan uses storytelling techniques via selected documentaries to teach about climate change. The whole lesson plan consists of three main parts. First, students are asked to watch a selected documentary and fill out a related handout at home. To evoke students’ motivation, the homework is followed up by an in-class discussion of climate change impacts on a local scale. The whole problem is summarized and framed into a broader context during the second in-class lesson. All pedagogical techniques and materials, including the documentaries, were specifically chosen to foster students’ geographical thinking and climate change impact awareness.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
10510 - Climatic research
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
The Geography Teacher
ISSN
1933-8341
e-ISSN
—
Svazek periodika
—
Číslo periodika v rámci svazku
Special Issue
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85174593092