Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Storytelling within Documentaries as a Tool for Teaching Climate Change Impacts

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F23%3A00011411" target="_blank" >RIV/46747885:24510/23:00011411 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11310/23:10472164

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/19338341.2023.2261451" target="_blank" >https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/19338341.2023.2261451</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/19338341.2023.2261451" target="_blank" >10.1080/19338341.2023.2261451</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Storytelling within Documentaries as a Tool for Teaching Climate Change Impacts

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The lesson plan uses storytelling techniques via selected documentaries to teach about climate change. The whole lesson plan consists of three main parts. First, students are asked to watch a selected documentary and fill out a related handout at home. To evoke students’ motivation, the homework is followed up by an in-class discussion of climate change impacts on a local scale. The whole problem is summarized and framed into a broader context during the second in-class lesson. All pedagogical techniques and materials, including the documentaries, were specifically chosen to foster students’ geographical thinking and climate change impact awareness.

  • Název v anglickém jazyce

    Storytelling within Documentaries as a Tool for Teaching Climate Change Impacts

  • Popis výsledku anglicky

    The lesson plan uses storytelling techniques via selected documentaries to teach about climate change. The whole lesson plan consists of three main parts. First, students are asked to watch a selected documentary and fill out a related handout at home. To evoke students’ motivation, the homework is followed up by an in-class discussion of climate change impacts on a local scale. The whole problem is summarized and framed into a broader context during the second in-class lesson. All pedagogical techniques and materials, including the documentaries, were specifically chosen to foster students’ geographical thinking and climate change impact awareness.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10510 - Climatic research

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    The Geography Teacher

  • ISSN

    1933-8341

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

  • Číslo periodika v rámci svazku

    Special Issue

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85174593092