Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Students’ opinions on various approaches in zoology teaching: the topic of owls

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F23%3A10483535" target="_blank" >RIV/00216208:11410/23:10483535 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2024/09/PBE2023_final.pdf" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2024/09/PBE2023_final.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Students’ opinions on various approaches in zoology teaching: the topic of owls

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the research was to investigate three variants of the teaching approach to the topic of owlsand to find out the students&apos; opinions about these lessons. Three lessons on the topic of owls weredeveloped. 87 lower secondary school students took part in the research. A questionnaire was usedafter each lesson to find out how students perceived the lessons in terms of attractiveness, usefulness,collaboration, and information processing. It was found that students perceived the lessons on thetopic of owls positively in all the variables studied. However, in the case of collaboration they perceivedmore constructivist lessons more positively than transmissive lesson.

  • Název v anglickém jazyce

    Students’ opinions on various approaches in zoology teaching: the topic of owls

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the research was to investigate three variants of the teaching approach to the topic of owlsand to find out the students&apos; opinions about these lessons. Three lessons on the topic of owls weredeveloped. 87 lower secondary school students took part in the research. A questionnaire was usedafter each lesson to find out how students perceived the lessons in terms of attractiveness, usefulness,collaboration, and information processing. It was found that students perceived the lessons on thetopic of owls positively in all the variables studied. However, in the case of collaboration they perceivedmore constructivist lessons more positively than transmissive lesson.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Project-based Education and other activating Strategies in Science Education XXI.

  • ISBN

  • ISSN

    2695-0626

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    25-33

  • Název nakladatele

    Charles University, Faculty of Education

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    2. 11. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    001328096200003