Students’ opinions on various approaches in zoology teaching: the topic of owls
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F23%3A10483535" target="_blank" >RIV/00216208:11410/23:10483535 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2024/09/PBE2023_final.pdf" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2024/09/PBE2023_final.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Students’ opinions on various approaches in zoology teaching: the topic of owls
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of the research was to investigate three variants of the teaching approach to the topic of owlsand to find out the students' opinions about these lessons. Three lessons on the topic of owls weredeveloped. 87 lower secondary school students took part in the research. A questionnaire was usedafter each lesson to find out how students perceived the lessons in terms of attractiveness, usefulness,collaboration, and information processing. It was found that students perceived the lessons on thetopic of owls positively in all the variables studied. However, in the case of collaboration they perceivedmore constructivist lessons more positively than transmissive lesson.
Název v anglickém jazyce
Students’ opinions on various approaches in zoology teaching: the topic of owls
Popis výsledku anglicky
The aim of the research was to investigate three variants of the teaching approach to the topic of owlsand to find out the students' opinions about these lessons. Three lessons on the topic of owls weredeveloped. 87 lower secondary school students took part in the research. A questionnaire was usedafter each lesson to find out how students perceived the lessons in terms of attractiveness, usefulness,collaboration, and information processing. It was found that students perceived the lessons on thetopic of owls positively in all the variables studied. However, in the case of collaboration they perceivedmore constructivist lessons more positively than transmissive lesson.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Project-based Education and other activating Strategies in Science Education XXI.
ISBN
—
ISSN
2695-0626
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
25-33
Název nakladatele
Charles University, Faculty of Education
Místo vydání
Prague
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
2. 11. 2023
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
001328096200003