Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Názory študentov na praktickú aplikáciu IKT do vyučovania biológie

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F08%3A00027746" target="_blank" >RIV/00216224:14410/08:00027746 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Názory študentov na praktickú aplikáciu IKT do vyučovania biológie

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Aplikácia informačných a  komunikačných technológií (IKT) do prírodovedných ale, aj ostatných predmetov je jednou z  metód, ako motivovať študentov k  tomu, aby sa predmety ako biológia, chémia, či fyzika stali pre nich atraktívnejšie. Pre zistenie ako vnímajú študenti aplikáciu IKT do vyučovania sme odučili pomocou IKT jednu hodinu biológie v  dvoch triedach tretieho ročníka gymnázií. Počet študentov, ktorí sa zúčastnili tejto hodiny bolo 70, z  toho 29  chlapcov a  41 dievčat. Hodinu študenti ohodnotili v  anonymnom dotazníku, ktorý obsahoval 27 výrokov škálovaných podľa Likerta. Výsledky dotazníka sme podrobili faktorovej analýze. Snažili sme sa zistiť štatisticky významné rozdiely medzi chlapcami a  dievčatami a  tiež aj medzi jednotlivými mestami.Vo všetkých zistených dimenziách týkajúcich sa hodnotenia vyučovacej hodiny odučenej prostredníctvom IKT študenti z  väčšieho mesta a  dievčatá hodnotili túto hodinu pozitívnejšie. Z  výsledkov vyplýva, že študentom takýto typ vyučovania

  • Název v anglickém jazyce

    Students views of practical application of ICT to biology lessons

  • Popis výsledku anglicky

    The application of information and communication technologies (ICT) to science as well as other subjects, is one of the methods how to motivate students and to make the subjects as biology, chemistry and physics more attractive. In order to find out howstudents perceive the application of ICT to lessons, we taught one biology lesson with the help of ICT in two classes of the third year of the general upper secondary school students. The number of the participating students was 70, out of it 29 boys and41 girls. The students evaluated the lesson by means of an anonymous questionnaire of 27 items scaled according to Likert. The results were processed by means of factor analysis. We tried to find out the statistically significant differences between boys and girls and between the two towns. In all the examined dimensions of evaluation of the lessons taught by means of ITC, the students from the bigger town as well as the girls evaluated the lessons more positively. The results show that

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LC06046" target="_blank" >LC06046: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    E-Pedagogium

  • ISSN

    1213-7758

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus