Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Badatelsky orientovaná výuka se zaměřením na obecnou a anorganickou chemii

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F13%3A10194418" target="_blank" >RIV/00216208:11310/13:10194418 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://userweb.pedf.cuni.cz/wp/konference13/2013/05/21/rozdeleni-do-sekci/" target="_blank" >http://userweb.pedf.cuni.cz/wp/konference13/2013/05/21/rozdeleni-do-sekci/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Badatelsky orientovaná výuka se zaměřením na obecnou a anorganickou chemii

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek přináší stručný popis metody badatelsky orientovaného vyučování (BOV) a nabízí ji jako možnost řešení některých problémů spojených s výukou přírodovědných předmětů. Výsledky mnohých výzkumů, prováděných v posledních letech u nás i v zahraničí naznačují, že obliba přírodních věd u žactva klesá, a také úroveň jejich znalostí a dovedností nedosahuje požadované úrovně. Žáci jsou při vyučování seznamováni s pojmy a fakty, velká část z nich však nechápe principy popsaných dějů. Obecně tak dosahují lepších výsledků při prokazování svých znalostí, než při jejich využívání a samostatném řešení problémů. V příspěvku jsou probrány výzkumné otázky připravované disertační práce a zamýšlené metody výzkumu související se zaváděním aktivit splňujících principy BOV do výuky chemie.

  • Název v anglickém jazyce

    Inquire-Based Science Education in General and Inorganic Chemistry

  • Popis výsledku anglicky

    The paper gives a brief description of an inquiry based scientific education (IBSE) method and refers to it as to a possible way how to deal with some problems in scientific education. The results of many research works in recent years indicate that popularity of science among the students declines steadily as well as the volume of their knowledge and skills does not reach the required level. During the teaching, students are generally introduced to terms and facts without being able to understand the principles of the described phenomena. They are able to demonstrate their knowledge succesfully but often fail when it comes to use it for solving a problem by themselves. The paper goes through the tasks of the dissertation and the intended methods of the research related to implementing the IBSE activities to the chemistry teachig

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Metodologické přístupy v pedagogických a psychologických doktorských výzkumech

  • ISBN

    978-80-7290-707-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    54-61

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    20. 5. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku