Badatelsky orientovaná výuka se zaměřením na obecnou a anorganickou chemii
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F13%3A10194418" target="_blank" >RIV/00216208:11310/13:10194418 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://userweb.pedf.cuni.cz/wp/konference13/2013/05/21/rozdeleni-do-sekci/" target="_blank" >http://userweb.pedf.cuni.cz/wp/konference13/2013/05/21/rozdeleni-do-sekci/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Badatelsky orientovaná výuka se zaměřením na obecnou a anorganickou chemii
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek přináší stručný popis metody badatelsky orientovaného vyučování (BOV) a nabízí ji jako možnost řešení některých problémů spojených s výukou přírodovědných předmětů. Výsledky mnohých výzkumů, prováděných v posledních letech u nás i v zahraničí naznačují, že obliba přírodních věd u žactva klesá, a také úroveň jejich znalostí a dovedností nedosahuje požadované úrovně. Žáci jsou při vyučování seznamováni s pojmy a fakty, velká část z nich však nechápe principy popsaných dějů. Obecně tak dosahují lepších výsledků při prokazování svých znalostí, než při jejich využívání a samostatném řešení problémů. V příspěvku jsou probrány výzkumné otázky připravované disertační práce a zamýšlené metody výzkumu související se zaváděním aktivit splňujících principy BOV do výuky chemie.
Název v anglickém jazyce
Inquire-Based Science Education in General and Inorganic Chemistry
Popis výsledku anglicky
The paper gives a brief description of an inquiry based scientific education (IBSE) method and refers to it as to a possible way how to deal with some problems in scientific education. The results of many research works in recent years indicate that popularity of science among the students declines steadily as well as the volume of their knowledge and skills does not reach the required level. During the teaching, students are generally introduced to terms and facts without being able to understand the principles of the described phenomena. They are able to demonstrate their knowledge succesfully but often fail when it comes to use it for solving a problem by themselves. The paper goes through the tasks of the dissertation and the intended methods of the research related to implementing the IBSE activities to the chemistry teachig
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Metodologické přístupy v pedagogických a psychologických doktorských výzkumech
ISBN
978-80-7290-707-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
54-61
Název nakladatele
Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
20. 5. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—