Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Biotechnology knowledge and attitude: Comparison of Czech secondary school students in international context

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F14%3A10193524" target="_blank" >RIV/00216208:11310/14:10193524 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11410/14:10193524

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Biotechnology knowledge and attitude: Comparison of Czech secondary school students in international context

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The objective of this project was to identify the level of biotechnology knowledge among Czech secondary school students and their attitudes towards the use of various biotechnological processes and the resulting data compare with the results of similarstudies carried out abroad. The necessary data were obtained from the questionnaire investigation among more than 500 students of school year 9th - 13th , at the age between fourteen and nineteen, from eight Prague secondary schools and five secondary schools outside Prague. The conducted research shows that Czech students have comparable knowledge of biotechnology as the students from abroad, while also showing similar methods of evaluation of the moral acceptability of certain biotechnological processes. With Czech students, statistically significant differences were observed in the level of knowledge of biotechnology and attitudes towards it, depending on their age and gender.

  • Název v anglickém jazyce

    Biotechnology knowledge and attitude: Comparison of Czech secondary school students in international context

  • Popis výsledku anglicky

    The objective of this project was to identify the level of biotechnology knowledge among Czech secondary school students and their attitudes towards the use of various biotechnological processes and the resulting data compare with the results of similarstudies carried out abroad. The necessary data were obtained from the questionnaire investigation among more than 500 students of school year 9th - 13th , at the age between fourteen and nineteen, from eight Prague secondary schools and five secondary schools outside Prague. The conducted research shows that Czech students have comparable knowledge of biotechnology as the students from abroad, while also showing similar methods of evaluation of the moral acceptability of certain biotechnological processes. With Czech students, statistically significant differences were observed in the level of knowledge of biotechnology and attitudes towards it, depending on their age and gender.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F10%2F0514" target="_blank" >GAP407/10/0514: Dovednosti žáků v biologii, geografii a chemii: výzkum zamýšleného, realizovaného a osvojeného kurikula na počátku implementace kurikulární reformy</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Science Education

  • ISSN

    0124-5481

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    15

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CO - Kolumbijská republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    95-100

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus