Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Science education in primary and secondary schools in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F14%3A10288019" target="_blank" >RIV/00216208:11310/14:10288019 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Science education in primary and secondary schools in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The conception of science subjects teaching, developed in the eighties, formed a framework for science subjects teaching up to the end of the nineties of the last century. A major disadvantage of this conception was a gradual concentration on a large number of concepts that were referred to in the curricula, and first of all in secondary school textbooks, without giving appropriate time and space to a sufficient acquisition of the concepts in question. In addition, these concepts are mainly referred toonly theoretically and often there is a lack of space to allow a practical verification, especially in secondary schools. Another disadvantage is a mutual isolation as for teaching of the individual subjects. Therefore new curricular documents have beendeveloped: framework educational programs for teaching in primary and secondary schools and preparatory materials for new graduation examination for determining and testing the acquired knowledge and skills. These projects have been joint

  • Název v anglickém jazyce

    Science education in primary and secondary schools in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The conception of science subjects teaching, developed in the eighties, formed a framework for science subjects teaching up to the end of the nineties of the last century. A major disadvantage of this conception was a gradual concentration on a large number of concepts that were referred to in the curricula, and first of all in secondary school textbooks, without giving appropriate time and space to a sufficient acquisition of the concepts in question. In addition, these concepts are mainly referred toonly theoretically and often there is a lack of space to allow a practical verification, especially in secondary schools. Another disadvantage is a mutual isolation as for teaching of the individual subjects. Therefore new curricular documents have beendeveloped: framework educational programs for teaching in primary and secondary schools and preparatory materials for new graduation examination for determining and testing the acquired knowledge and skills. These projects have been joint

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Gumanitarnoje obrazovanije kak imperativ razvitija graždanskogo obšestva

  • ISBN

    978-5-7513-1980-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    10-15

  • Název nakladatele

    Severo-východní federální univerzita Jakutsk

  • Místo vydání

    Jakutsk

  • Místo konání akce

    Jakutsk

  • Datum konání akce

    23. 6. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku