Ways of Student Motivation towards Interest in Science
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F15%3A10293680" target="_blank" >RIV/00216208:11310/15:10293680 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216208:11410/15:10293680
Výsledek na webu
<a href="http://pages.pedf.cuni.cz/pvch/files/2011/11/PBE_2014.pdf" target="_blank" >http://pages.pedf.cuni.cz/pvch/files/2011/11/PBE_2014.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Ways of Student Motivation towards Interest in Science
Popis výsledku v původním jazyce
last decades. Students' attitude and motivation towards learning science is one of the main topics for field didactics. There are studies focused on measuring as well as improving students' attitudes towards science. Different teaching methods and approaches have been tested. The possible impact of extracurricular activities like subject olympiads and competitions or science camps on motivation has also been evaluated. Describing what triggered interest in science and nature for the students who took part in science olympiads can help us identify possible ways to improve attitudes toward science among students.
Název v anglickém jazyce
Ways of Student Motivation towards Interest in Science
Popis výsledku anglicky
last decades. Students' attitude and motivation towards learning science is one of the main topics for field didactics. There are studies focused on measuring as well as improving students' attitudes towards science. Different teaching methods and approaches have been tested. The possible impact of extracurricular activities like subject olympiads and competitions or science camps on motivation has also been evaluated. Describing what triggered interest in science and nature for the students who took part in science olympiads can help us identify possible ways to improve attitudes toward science among students.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Project-based Education in Science Education XII.
ISBN
978-80-7290-817-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
28-33
Název nakladatele
Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
6. 11. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000357160200003