Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

WHAT IS ACTUALLY TAUGHT IN HIGH SCHOOL BIOLOGY PRACTICAL COURSES

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F15%3A10316855" target="_blank" >RIV/00216208:11310/15:10316855 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11410/15:10316855

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    WHAT IS ACTUALLY TAUGHT IN HIGH SCHOOL BIOLOGY PRACTICAL COURSES

  • Popis výsledku v původním jazyce

    It is crucial to get young people engaged in science as there has been a world-wide decline in numbers of students enrolling science courses. Improving and integrating effective practical courses can be one of the possible ways how to increase students'interest in science. The contribution of practical courses is seen mainly in developing students' scientific skills and linking theoretical concepts to material world. Students enjoy hands - on activities and practical courses and value them positively.Many teachers see practical courses as an important motivational tool. It has been shown that science practical courses have a positive impact on students' knowledge as well as attitude towards science. On the other hand, the topic matters as well as thedesign. For example, animal or organ dissections can have a negative effect on the attitude toward biology. Inquiry based practical courses are more effective in teaching scientific thinking and experimental design. It is without doubt t

  • Název v anglickém jazyce

    WHAT IS ACTUALLY TAUGHT IN HIGH SCHOOL BIOLOGY PRACTICAL COURSES

  • Popis výsledku anglicky

    It is crucial to get young people engaged in science as there has been a world-wide decline in numbers of students enrolling science courses. Improving and integrating effective practical courses can be one of the possible ways how to increase students'interest in science. The contribution of practical courses is seen mainly in developing students' scientific skills and linking theoretical concepts to material world. Students enjoy hands - on activities and practical courses and value them positively.Many teachers see practical courses as an important motivational tool. It has been shown that science practical courses have a positive impact on students' knowledge as well as attitude towards science. On the other hand, the topic matters as well as thedesign. For example, animal or organ dissections can have a negative effect on the attitude toward biology. Inquiry based practical courses are more effective in teaching scientific thinking and experimental design. It is without doubt t

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of ICERI2015 Conference 16th-18th November 2015, Seville, Spain

  • ISBN

    978-84-608-2657-6

  • ISSN

    2340-1095

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    1501-1507

  • Název nakladatele

    IATED

  • Místo vydání

    Seville

  • Místo konání akce

    Seville

  • Datum konání akce

    16. 11. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku