Invertebrate Dissections Can Motivate Pupils towards Studying Biology
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F17%3A10360587" target="_blank" >RIV/00216208:11310/17:10360587 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://pages.pedf.cuni.cz/pvch/files/2011/11/PBE_XIV_final.pdf" target="_blank" >http://pages.pedf.cuni.cz/pvch/files/2011/11/PBE_XIV_final.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Invertebrate Dissections Can Motivate Pupils towards Studying Biology
Popis výsledku v původním jazyce
Practical courses are one of the tools educators can use to increase pupils' attitudes toward science and their motivation to study science. In this study, pupils' motivation to study biology was measured before and six weeks after three different practical courses. The motivation of the pupils from control group did not change in time but the motivation of pupils who took part in a practical course increased. The accrument of motivation of pupils after dissection was signifi cant. It has been shown that invertebrate dissections can motivate pupils toward studying biology.
Název v anglickém jazyce
Invertebrate Dissections Can Motivate Pupils towards Studying Biology
Popis výsledku anglicky
Practical courses are one of the tools educators can use to increase pupils' attitudes toward science and their motivation to study science. In this study, pupils' motivation to study biology was measured before and six weeks after three different practical courses. The motivation of the pupils from control group did not change in time but the motivation of pupils who took part in a practical course increased. The accrument of motivation of pupils after dissection was signifi cant. It has been shown that invertebrate dissections can motivate pupils toward studying biology.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Projektové vyučování v přírodovědných předmětech XIV.
ISBN
978-80-7290-929-2
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
25-31
Název nakladatele
Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
3. 11. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000405467100002