Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Slané děti, aneb jak se žije bez chloridových kanálů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F15%3A10293681" target="_blank" >RIV/00216208:11310/15:10293681 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://pages.pedf.cuni.cz/pvch/files/2011/11/PBE_2014.pdf" target="_blank" >http://pages.pedf.cuni.cz/pvch/files/2011/11/PBE_2014.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Slané děti, aneb jak se žije bez chloridových kanálů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Toto praktické cvičení pro žáky středních škol (vyšších gymnázií) představuje nejčastější dědičné onemočnění svého typu, cystickou fibrózu. Žáci v jeho průběhu zjistí řadu praktických informací o dědičnosti, příčinách onemocnění a každodenním životě pacientů.

  • Název v anglickém jazyce

    Salty Children: What Is Life with Cystic Fibrosis Like?

  • Popis výsledku anglicky

    This practical class for pupils of 3rd or 4th grade of high school presents cystic fibrosis (CF) as the most common genetic disease of its type, and also demonstrates some general principles of how organisms work. Starting with stories of CF patients, weget through the molecular background to heritability of CF. Pupils discover how perfectly our immunity works (in comparison with the immunity of CF patients) to protect our lungs from bacterial infection, and also how antibiotics kill bacteria and how bacteria resist them. Thanks to the variety of methods used, the pupils' involvement is high.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Project-based Education in Science Education XII.

  • ISBN

    978-80-7290-817-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    71-75

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    6. 11. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000357160200009