Oborové didaktiky: bilance a perspektivy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F15%3A10296082" target="_blank" >RIV/00216208:11310/15:10296082 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/60076658:12410/15:43889503 RIV/00216224:14410/15:00083480 RIV/00216208:11320/15:10296082 RIV/00216208:11410/15:10296082
Výsledek na webu
<a href="https://munispace.muni.cz/index.php/munispace/catalog/book/549" target="_blank" >https://munispace.muni.cz/index.php/munispace/catalog/book/549</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Oborové didaktiky: bilance a perspektivy
Popis výsledku v původním jazyce
Závěrečná kapitola je pojata jako sumarizující na straně jedné a prospektivní na straně druhé. Výklad je zde rozvržen do tří stěžejních částí. V první jsou předestřeny bilance a perspektivy, jak je vidí autoři jednotlivých kapitol. Druhá část nabízí rozvahu o stavu a výhledech oborových didaktik. Ve třetí části jsou potom načrtnuty perspektivy dalšího rozvoje oborových didaktik: (1) Profilování teoretické orientace v oborových didaktikách jako cesta k jejich emancipaci a stabilizaci, (2) posílení výzkumné orientace oborových didaktik a rozvinutí jejich metodologie, (3) průnik perspektivních trendů z oblasti instructional design a curriculum studies do oborových didaktik, (4) zvýraznění role oborových didaktik jako integrujících a koordinujících disciplín v učitelském vzdělávání.
Název v anglickém jazyce
Field didactics: review and prospects
Popis výsledku anglicky
The concluding chapter provides a summary on the one hand, and an outlook on the other. It looks back on the reflections and prospects of the individual didactics as seen by the chapters' authors. It also provides an overview of field didactics from a transdisciplinary perspective. Towards the end of the chapter, four areas of further development are outlined: (1) to strengthen the theoretical orientation in individual field didactics and thus support their autonomy and stability, (2) to bolster research orientation in individual field didactics and to develop specific research methodology, (3) to open field didactics to trends and inspirations from the domains of instructional design and curriculum studies, and (4) to emphasise field didactics as disciplines that play integrating and coordinating roles in teacher education.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Oborové didaktiky: vývoj - stav - perspektivy
ISBN
978-80-210-7769-0
Počet stran výsledku
31
Strana od-do
423-453
Počet stran knihy
465
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—