Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Učitel a didaktické znalosti obsahu: podmínky utváření a možnosti rozvoje

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00058545" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00058545 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Učitel a didaktické znalosti obsahu: podmínky utváření a možnosti rozvoje

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Didaktické znalosti obsahu představují složku učitelovy profesní výbavy, která mu umožňuje zprostředkovat vzdělávací obsah tak, aby byl korektní z hlediska oboru, a přesto přizpůsobivý učebním potencialitám žáků. Didaktické znalosti obsahu budou v této kapitole tematizovány jako součást učitelova profesního vědění ? bude vysvětleno, že právě jimi se odlišuje učitel určitého oboru od oborového specialisty ne-učitele. Formou historického exkurzu bude sledováno, jak se v americké a v evropské pedagogické tradici formovala myšlenka propojení oborové a zprostředkujícího, tj. myšlenka didaktických znalostí obsahu, resp. oborové didaktiky. S oporou o empirické výzkumy bude analyzována specifická povaha didaktických znalostí obsahu a podmínky jejich utváření.V návaznosti na to bude věnována pozornost problematice kurikula učitelského vzdělávání a roli oborové didaktiky v učitelském vzdělávání.

  • Název v anglickém jazyce

    On the development of teachers pedagogical content knowledge

  • Popis výsledku anglicky

    Pedagogical content knowledge is a component of teachers? knowledge base that allow the teacher to deliver the content of education in a way that it remains correct from the perspective of the particular field and at the same time carries the potential to accommodate to individual pupils. In this chapter, pedagogical content knowledge is seen as a component of teachers? professional knowledge base; the author explains that it is pedagogical content knowledge that distinguishes the teacher of a particular school subject from a specialist in the particular field. He provides a historical overview of how the ideas concerning interconnecting the content with didactics ? i.e. the ideas of pedagogical content knowledge or field didactics ? developed in the North American as well as European traditions. Building on findings of empirical research, the author analyses the specific nature of pedagogical content knowledge and the conditions in which is develops.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F0262" target="_blank" >GAP407/11/0262: Kvalita kurikula a výuky v oborech školního vzdělávání</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Profesní rozvoj učitelů a cíle školního vzdělávání

  • ISBN

    9788072906253

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    41-52

  • Počet stran knihy

    216

  • Název nakladatele

    PedF UK

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly