Efektivita využití kvízů, rébusů a dalších her jako motivačních prostředků v chemii
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F15%3A10297859" target="_blank" >RIV/00216208:11310/15:10297859 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-7996-2015" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-7996-2015</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Efektivita využití kvízů, rébusů a dalších her jako motivačních prostředků v chemii
Popis výsledku v původním jazyce
Výzkumy ukázaly, že druhou nejpožadovanější činností žáků (po chemických pokusech) v hodinách chemie je hraní chemicky zaměřených her, luštění chemických kvízů, křížovek s chemickou problematikou apod. Protože jde o motivační prostředek (ve srovnání s chemickými experimenty) bezpečný a snadno dostupný, je jeho cílenému využití ve výuce (nejen chemie) věnována v odborné literatuře poměrně velká pozornost. Text referuje o výsledcích rok a půl trvajícího longitudinálního výzkumu týkajícího se využití databáze dvouoborových interdisciplinárních motivačních úloh určených pro výuku chemie.
Název v anglickém jazyce
Effectivity of Use of Quizzes, Puzzles and Other Games as a Tool of Motivation in Chemistry
Popis výsledku anglicky
A research has shown that the second most desired activity of pupils (after chemical experiments) within chemistry lessons is playing chemically oriented games, solving chemical quizzes, crosswords with chemical problems, etc. As this tool of motivation(in comparison with chemical experiments) is safe and readily available, the research pays relatively much attention to its targeted use in teaching (not only in chemistry). The following gives information about our experience with use of a database two-subjects interdisciplinary motivation tasks designed to help teaching chemistry.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
XXIV. Mezinárodní konference o výuce chemie DIDAKTIKA CHEMIE A JEJÍ KONTEXTY. Sborník příspěvků z konference 20.-21. 5. 2015
ISBN
978-80-210-7954-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
147-154
Název nakladatele
Nakladatelství MU
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno 2015
Datum konání akce
20. 5. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—