Kvízy, rébusy a další hry jako motivační prostředek v chemii
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00070647" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00070647 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kvízy, rébusy a další hry jako motivační prostředek v chemii
Popis výsledku v původním jazyce
Výzkumy ukázaly, že druhou nejpožadovanější činností žáků (po chemických pokusech) v hodinách chemie je hraní chemicky zaměřených her, luštění chemických kvízů, křížovek s chemickou problematikou apod. Protože jde o motivační prostředek (ve srovnání s chemickými experimenty) bezpečný a snadno dostupný, je jeho cílenému využití ve výuce (nejen chemie) věnována v odborné literatuře poměrně velká pozornost. Tato kapitola zkoumá vliv využití databáze dvouoborových interdisciplinárních motivačních úloh určených pro výuku chemie (v kombinaci s přírodopisem, zeměpisem, matematikou nebo fyzikou) na oblíbenost vyučovacího předmětu chemie.
Název v anglickém jazyce
Quizzes, puzzles and other games as a tool of motivation in chemistry
Popis výsledku anglicky
A research has shown that the second most desired activity of pupils (after chemical experiments) within chemistry lessons is playing chemically oriented games, solving chemical quizzes, crosswords with chemical problems, etc. As this tool of motivation(in comparison with chemical experiments) is safe and readily available, the research pays relatively much attention to its targeted use in teaching (not only in chemistry). This research work examines the effects of the use of database containing two-subjects interdisciplinary motivation tasks designed to help teaching chemistry (in combination with biology, geography, mathematics or physics) on the popularity of the subject chemistry.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách II
ISBN
9788021066359
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
161-168
Počet stran knihy
210
Název nakladatele
Masarykova Univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—