Where Can the Chemistry Contribute to Understanding the Principles of Mathematics and Vice Versa?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F16%3A10325164" target="_blank" >RIV/00216208:11310/16:10325164 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.natur.cuni.cz/chemie/educhem/publikace/11-mezinarodni-seminar-studentu-doktorskeho-studia-oboru-didaktika-chemie" target="_blank" >https://www.natur.cuni.cz/chemie/educhem/publikace/11-mezinarodni-seminar-studentu-doktorskeho-studia-oboru-didaktika-chemie</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
slovinština
Název v původním jazyce
Kde môže chémia prispieť k pochopeniu matematických princípov a naopak?
Popis výsledku v původním jazyce
Mnohé javy a deje v chémii sa dajú len veľmi ťažko priblížiť či vysvetliť žiakom, ktorí zatiaľ nemajú zažité určité matematické znalosti. Takisto sa matematika stretáva s problémom objasniť význam teoretických princípov a riešení problémov bez aplikácie skúseností z bežného života. Príspevok sa venuje interdisciplinárnemu prepojeniu matematiky a chémie so zameraním na oblasti kde môže vhodne a nenásilne chémia poslúžiť k lepšiemu pochopeniu matematických prístupov k riešeniu chemických problémov a naopak.
Název v anglickém jazyce
Where Can the Chemistry Contribute to Understanding the Principles of Mathematics and Vice Versa?
Popis výsledku anglicky
Many phenomena in chemistry can only be hardly explained to pupils, who do not comprehend principles of mathematics. The mathematics also has the problem to explain the importance of its theoretical principles and methods of problem-solving without application of everyday experience. The article highlights the interdisciplinary connection between mathematics and chemistry and points to mathematics being useful for problem-solving in chemistry but also the usefulness of chemical principles in concretisation of mathematical theories.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
11. Mezinárodní seminář studentů doktorského studia oboru Didaktika chemie (Sborník příspěvků)
ISBN
978-80-87343-59-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
58-62
Název nakladatele
Nakladatelství P3K s.r.o.
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
16. 11. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—