Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Where Can the Chemistry Contribute to Understanding the Principles of Mathematics and Vice Versa?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F16%3A10325164" target="_blank" >RIV/00216208:11310/16:10325164 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.natur.cuni.cz/chemie/educhem/publikace/11-mezinarodni-seminar-studentu-doktorskeho-studia-oboru-didaktika-chemie" target="_blank" >https://www.natur.cuni.cz/chemie/educhem/publikace/11-mezinarodni-seminar-studentu-doktorskeho-studia-oboru-didaktika-chemie</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    slovinština

  • Název v původním jazyce

    Kde môže chémia prispieť k pochopeniu matematických princípov a naopak?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Mnohé javy a deje v chémii sa dajú len veľmi ťažko priblížiť či vysvetliť žiakom, ktorí zatiaľ nemajú zažité určité matematické znalosti. Takisto sa matematika stretáva s problémom objasniť význam teoretických princípov a riešení problémov bez aplikácie skúseností z bežného života. Príspevok sa venuje interdisciplinárnemu prepojeniu matematiky a chémie so zameraním na oblasti kde môže vhodne a nenásilne chémia poslúžiť k lepšiemu pochopeniu matematických prístupov k riešeniu chemických problémov a naopak.

  • Název v anglickém jazyce

    Where Can the Chemistry Contribute to Understanding the Principles of Mathematics and Vice Versa?

  • Popis výsledku anglicky

    Many phenomena in chemistry can only be hardly explained to pupils, who do not comprehend principles of mathematics. The mathematics also has the problem to explain the importance of its theoretical principles and methods of problem-solving without application of everyday experience. The article highlights the interdisciplinary connection between mathematics and chemistry and points to mathematics being useful for problem-solving in chemistry but also the usefulness of chemical principles in concretisation of mathematical theories.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    11. Mezinárodní seminář studentů doktorského studia oboru Didaktika chemie (Sborník příspěvků)

  • ISBN

    978-80-87343-59-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    58-62

  • Název nakladatele

    Nakladatelství P3K s.r.o.

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    16. 11. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku