Students' Ability to Apply Mathematical Skills in Chemical Tasks
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F18%3A10382427" target="_blank" >RIV/00216208:11310/18:10382427 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://pages.pedf.cuni.cz/pvch/files/2018/05/PBE_2018_final.pdf" target="_blank" >http://pages.pedf.cuni.cz/pvch/files/2018/05/PBE_2018_final.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Students' Ability to Apply Mathematical Skills in Chemical Tasks
Popis výsledku v původním jazyce
A complex and interdisciplinary approach in solving problems is a prerequisite for the development of society. In order to achieve this, it is necessary to develop the generally applicable knowledge and skills of students since basic education. Science education and mathematics provide possibilities for development of these competences. In chemistry, many phenomena and processes cannot be explained simply to the students without the involvement of mathematical apparatus. Similarly, in mathematics, it is difficult to explain the importance of theoretical approaches without applying experience from common practice, for example, in explaining the structure of chemical substances or chemical calculations. Inquiry-based science education is suitable teaching method for solving the problems mentioned above.
Název v anglickém jazyce
Students' Ability to Apply Mathematical Skills in Chemical Tasks
Popis výsledku anglicky
A complex and interdisciplinary approach in solving problems is a prerequisite for the development of society. In order to achieve this, it is necessary to develop the generally applicable knowledge and skills of students since basic education. Science education and mathematics provide possibilities for development of these competences. In chemistry, many phenomena and processes cannot be explained simply to the students without the involvement of mathematical apparatus. Similarly, in mathematics, it is difficult to explain the importance of theoretical approaches without applying experience from common practice, for example, in explaining the structure of chemical substances or chemical calculations. Inquiry-based science education is suitable teaching method for solving the problems mentioned above.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Project-based Education in Science Education: Empirical Texts XV.
ISBN
978-80-7290-980-3
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
101-109
Název nakladatele
Pedagogická fakulta, UK v Praze
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Pedagogická fakulta UK v Praze
Datum konání akce
2. 11. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000455249900011