Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Students' Ability to Apply Mathematical Skills in Chemical Tasks

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F18%3A10382427" target="_blank" >RIV/00216208:11310/18:10382427 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://pages.pedf.cuni.cz/pvch/files/2018/05/PBE_2018_final.pdf" target="_blank" >http://pages.pedf.cuni.cz/pvch/files/2018/05/PBE_2018_final.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Students' Ability to Apply Mathematical Skills in Chemical Tasks

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A complex and interdisciplinary approach in solving problems is a prerequisite for the development of society. In order to achieve this, it is necessary to develop the generally applicable knowledge and skills of students since basic education. Science education and mathematics provide possibilities for development of these competences. In chemistry, many phenomena and processes cannot be explained simply to the students without the involvement of mathematical apparatus. Similarly, in mathematics, it is difficult to explain the importance of theoretical approaches without applying experience from common practice, for example, in explaining the structure of chemical substances or chemical calculations. Inquiry-based science education is suitable teaching method for solving the problems mentioned above.

  • Název v anglickém jazyce

    Students' Ability to Apply Mathematical Skills in Chemical Tasks

  • Popis výsledku anglicky

    A complex and interdisciplinary approach in solving problems is a prerequisite for the development of society. In order to achieve this, it is necessary to develop the generally applicable knowledge and skills of students since basic education. Science education and mathematics provide possibilities for development of these competences. In chemistry, many phenomena and processes cannot be explained simply to the students without the involvement of mathematical apparatus. Similarly, in mathematics, it is difficult to explain the importance of theoretical approaches without applying experience from common practice, for example, in explaining the structure of chemical substances or chemical calculations. Inquiry-based science education is suitable teaching method for solving the problems mentioned above.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Project-based Education in Science Education: Empirical Texts XV.

  • ISBN

    978-80-7290-980-3

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    101-109

  • Název nakladatele

    Pedagogická fakulta, UK v Praze

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Pedagogická fakulta UK v Praze

  • Datum konání akce

    2. 11. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000455249900011