Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Algorithmic thinking and mathematical competences supported via entertaining problems

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F17%3A50013836" target="_blank" >RIV/62690094:18440/17:50013836 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/62690094:18470/17:50013836

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.naun.org/main/NAUN/educationinformation/2017/a242008-041.pdf" target="_blank" >http://www.naun.org/main/NAUN/educationinformation/2017/a242008-041.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Algorithmic thinking and mathematical competences supported via entertaining problems

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The essential part of studies at the faculties instructing students in the field of computer science is not only the development of student’s ability to think algorithmically, but also to enhance their mathematical competences - the ability to develop and apply mathematical thinking in order to solve a range of problems in everyday situations. Besides a deep analysis of the topic and discussion on mutual relationships within the problem solving, the involvement of students into the subject is a very important educational factor. Practical and entertaining problems attract students not only to know more about the explained subject matter, but also and more importantly, to apply gained knowledge. If an interesting task is assigned as prototype to a new topic using a picture and resulting explanation of the task solution, both spatial and verbal working memory is required and students recall the explained subject matter much better. In the paper we pay attention to the role of entertaining problems as a useful study material supporting development of both, algorithmic thinking and mathematical competences.

  • Název v anglickém jazyce

    Algorithmic thinking and mathematical competences supported via entertaining problems

  • Popis výsledku anglicky

    The essential part of studies at the faculties instructing students in the field of computer science is not only the development of student’s ability to think algorithmically, but also to enhance their mathematical competences - the ability to develop and apply mathematical thinking in order to solve a range of problems in everyday situations. Besides a deep analysis of the topic and discussion on mutual relationships within the problem solving, the involvement of students into the subject is a very important educational factor. Practical and entertaining problems attract students not only to know more about the explained subject matter, but also and more importantly, to apply gained knowledge. If an interesting task is assigned as prototype to a new topic using a picture and resulting explanation of the task solution, both spatial and verbal working memory is required and students recall the explained subject matter much better. In the paper we pay attention to the role of entertaining problems as a useful study material supporting development of both, algorithmic thinking and mathematical competences.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10102 - Applied mathematics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International journal of education and information technologies

  • ISSN

    2074-1316

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2017

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    80-86

  • Kód UT WoS článku

    000417788400012

  • EID výsledku v databázi Scopus