Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Obsahová analýza tématu evoluce člověka v českých učebnicích dějepisu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F16%3A10327677" target="_blank" >RIV/00216208:11310/16:10327677 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11410/16:10327677

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.scied.cz/index.php/scied/article/viewFile/358/313" target="_blank" >http://www.scied.cz/index.php/scied/article/viewFile/358/313</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Obsahová analýza tématu evoluce člověka v českých učebnicích dějepisu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V této studii analyzujeme obsahovou správnost tématu evoluce člověka ve 14 českých dějepisných učebnicích. Zaměřujeme se na tři klíčové oblasti - pojetí vývoje člověka, druhovou analýzu a pojetí druhu H. sapiens. Upozorňujeme na řadu zastaralých informací a opakujících se nepřesností, které učebnice dějepisu obsahují, jako je kupříkladu čistě lineární schéma evolučního vývoje nebo uvádění neandertálce jako poddruhu Homo sapiens. Upozorňujeme, jak a proč mohou tyto miskoncepce později komplikovat relevantní pochopení evoluce ve výuce přírodopisu a biologie.

  • Název v anglickém jazyce

    Content Analysis of Czech School History Textbook on Human Evolution Topics

  • Popis výsledku anglicky

    We analyse the correctness of content the issue of human evolution in 14 Czech history textbooks in this study. We focused upon three key fields - the conception of human evolution, analyse of species and the conception of H. sapiens. We point out the rank of outdated information and mistakes in the history textbooks like linear image of evolution or labelling H. neaderthalensis as a subspecies of H. sapiens. We alert how a why should this misconception later complicate the understanding of evolution in the science lessons.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Scientia in educatione

  • ISSN

    1804-7106

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    34-47

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus