Obsahová analýza tématu evoluce člověka v českých učebnicích přírodopisu a biologie
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F17%3A10364160" target="_blank" >RIV/00216208:11410/17:10364160 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216208:11310/17:10364160
Výsledek na webu
<a href="http://scied.cz/index.php/scied/article/view/765" target="_blank" >http://scied.cz/index.php/scied/article/view/765</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Obsahová analýza tématu evoluce člověka v českých učebnicích přírodopisu a biologie
Popis výsledku v původním jazyce
Tento článek se zabývá obsahovou analýzou tématu evoluce člověka v 18 českých učebnicích přírodopisu / biologie a souhrnech gymnaziální látky. Analýza cílí na tři klíčové oblasti - pojetí našeho druhu vůči zbytku živé přírody, pojetí evolučního vývoje člověka a druho- vou analýzu. Upozorňuje na řadu zastaralých informací a chyb, které učebnice a souhrny obsahují a které mohou komplikovat relevantní pochopení tématu, jako je kupříkladu čistě lineární schéma evolučního vývoje, prezentování našeho vlastního druhu jako vrcholu evo- lučního vývoje a / nebo nejdokonalejšího tvora nebo vyčleňování taxonu H. sapiens sapiens vedle druhu H. sapiens.
Název v anglickém jazyce
Content Analysis of Czech School Biology Textbook with Regard to Human Evolution Topics
Popis výsledku anglicky
This article is about factual accuracy of the issue of human evolution as presented in eighteen Czech biology textbooks. We focused upon three key fields - the conception of H. sapiens among living beings, the conception of human evolution and analyse of species. We point out the rank of outdated information and mistakes in the biology textbooks which can complicate the understanding of this issue like linear image of evolution, presenting H. sapiens as a goal of evolution and / or the most perfect animal or labelling H. sapiens sapiens as another taxon in addition to H. sapiens.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Scientia in educatione
ISSN
1804-7106
e-ISSN
—
Svazek periodika
2017
Číslo periodika v rámci svazku
8(2)
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
2-20
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—