Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Obsahová analýza tématu evoluce člověka v českých učebnicích přírodopisu a biologie

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F17%3A10364160" target="_blank" >RIV/00216208:11410/17:10364160 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11310/17:10364160

  • Výsledek na webu

    <a href="http://scied.cz/index.php/scied/article/view/765" target="_blank" >http://scied.cz/index.php/scied/article/view/765</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Obsahová analýza tématu evoluce člověka v českých učebnicích přírodopisu a biologie

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tento článek se zabývá obsahovou analýzou tématu evoluce člověka v 18 českých učebnicích přírodopisu / biologie a souhrnech gymnaziální látky. Analýza cílí na tři klíčové oblasti - pojetí našeho druhu vůči zbytku živé přírody, pojetí evolučního vývoje člověka a druho- vou analýzu. Upozorňuje na řadu zastaralých informací a chyb, které učebnice a souhrny obsahují a které mohou komplikovat relevantní pochopení tématu, jako je kupříkladu čistě lineární schéma evolučního vývoje, prezentování našeho vlastního druhu jako vrcholu evo- lučního vývoje a / nebo nejdokonalejšího tvora nebo vyčleňování taxonu H. sapiens sapiens vedle druhu H. sapiens.

  • Název v anglickém jazyce

    Content Analysis of Czech School Biology Textbook with Regard to Human Evolution Topics

  • Popis výsledku anglicky

    This article is about factual accuracy of the issue of human evolution as presented in eighteen Czech biology textbooks. We focused upon three key fields - the conception of H. sapiens among living beings, the conception of human evolution and analyse of species. We point out the rank of outdated information and mistakes in the biology textbooks which can complicate the understanding of this issue like linear image of evolution, presenting H. sapiens as a goal of evolution and / or the most perfect animal or labelling H. sapiens sapiens as another taxon in addition to H. sapiens.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Scientia in educatione

  • ISSN

    1804-7106

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2017

  • Číslo periodika v rámci svazku

    8(2)

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    2-20

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus