Experimental and Practical Teaching in Contemporary Schools
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F16%3A10333202" target="_blank" >RIV/00216208:11310/16:10333202 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Experimental and Practical Teaching in Contemporary Schools
Popis výsledku v původním jazyce
The paper focuses on the characteristics of preffered and recommended practical and experimental teaching. It explains its sifnificance for the development of competences of students in primary and secondary schools and points out of the difficulties in the realization of this type teaching in contemporary school. It defines three basic methods of practical and experimental teaching - infornative, research, and problem-based methods, their advatages and disadvantages in terms of student and teacher and mainly the way of their real application and their importance for further improvements of teaching process.
Název v anglickém jazyce
Experimental and Practical Teaching in Contemporary Schools
Popis výsledku anglicky
The paper focuses on the characteristics of preffered and recommended practical and experimental teaching. It explains its sifnificance for the development of competences of students in primary and secondary schools and points out of the difficulties in the realization of this type teaching in contemporary school. It defines three basic methods of practical and experimental teaching - infornative, research, and problem-based methods, their advatages and disadvantages in terms of student and teacher and mainly the way of their real application and their importance for further improvements of teaching process.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Estesvennonaučnoe obrazovanie v usloviach perechoda na novye gosudarstvennye obrazovatelnye standardy: Opyt i perspektivy s elementami naučnoj molodežnoj školy"Professionalnye kompetenciim učitelja - estestvennika".Sbornik materialov
ISBN
978-5-7513-2236-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
147-153
Název nakladatele
Severo-Vostočmyj federalnyj universitet
Místo vydání
Jakutsk
Místo konání akce
Jakutsk 2016
Datum konání akce
21. 3. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—