Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pohled studentů učitelství praktického vyučování a odborného výcviku na průběh pedagogické praxe

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F20%3A43919303" target="_blank" >RIV/62156489:43670/20:43919303 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.11118/lifele20201002133" target="_blank" >https://doi.org/10.11118/lifele20201002133</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.11118/lifele20201002133" target="_blank" >10.11118/lifele20201002133</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Pohled studentů učitelství praktického vyučování a odborného výcviku na průběh pedagogické praxe

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem příspěvku je prezentovat názory studentů učitelství na průběh pedagogické praxe, kterou pro ně organizuje Institut celoživotního vzdělávání ve spolupráci se středními odbornými školami. Studenti mají předepsaný počet náslechů u cvičného učitele, na které plynule navazují jejich vlastní výstupy. Výchozím materiálem pro naše zkoumání se staly deníky pedagogické praxe studentů. Ty byly za účelem hlubšího proniknutí do dané problematiky dále posíleny o projektivní techniku nedokončených vět, které studenti doplňovali po skončení praxe. Získaná data byla podrobena kvalitativní analýze. Na jejím základě byly identifikovány následující čtyři kategorie: &quot;praxe jako stres&quot;, &quot;bariéry na pedagogické praxi&quot;, &quot;zmírňování nesnází na pedagogické praxi&quot; a &quot;zrod vlastního pojetí výuky&quot;. Předkládaný text se zabývá pouze prvními třemi. Příspěvek je zakončen zamyšlením nad možnými změnami, které by vedly ke zkvalitnění průběhu a případné vyváženosti praxe pro studenty na straně jedné a zúčastněných institucí na straně druhé.

  • Název v anglickém jazyce

    The Opinion of "Teaching of Vocational Subjects and Practical Training" Students on the Practice Teaching Process

  • Popis výsledku anglicky

    The main goal of this contribution is to present the views of students of pedagogy on the teaching practice, which is organized by the Institute of Lifelong Learning in cooperation with secondary technical schools. This teaching practice is organized by the Institute of Lifelong Learning in cooperation with secondary technical schools that agreed to be the training schools for our students. The teaching practice period lasts 14 days for each student. Students have to shadow their supervisor teacher for a specific number of lecture hours. Then they have to teach a couple of lectures on their own. The sources for this study were teaching practice diaries of students, who took part in this process and the students&apos; responses to the sentence completion method questionnaire that they completed after the teaching practice period. The method provided a deeper qualitative understanding of the issue. The qualitative analysis revealed four categories: teaching practice as a stressor; barriers in the teaching practice; stress reduction during the teaching practice; creating a personal teaching concept. This paper deals with the first three of these categories. The final part of the paper is a reflection on possible ways how to raise the quality of the teaching practice both for students and participating institutions.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Lifelong Learning - Celoživotní vzdělávání

  • ISSN

    1804-526X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    24

  • Strana od-do

    133-156

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus