Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

BENEFITS OF THE USE OF THE EXPERIMENTAL METHOD IN TEACHING HIGH SCHOOL MATHEMATICS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75081431%3A_____%2F20%3A00002083" target="_blank" >RIV/75081431:_____/20:00002083 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://apps.webofknowledge.com/full_record.do?product=WOS&search_mode=GeneralSearch&qid=4&SID=E5BllD3FvNkZHSGaD9r&page=1&doc=2" target="_blank" >https://apps.webofknowledge.com/full_record.do?product=WOS&search_mode=GeneralSearch&qid=4&SID=E5BllD3FvNkZHSGaD9r&page=1&doc=2</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    BENEFITS OF THE USE OF THE EXPERIMENTAL METHOD IN TEACHING HIGH SCHOOL MATHEMATICS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article aims to support studies dealing with the benefits of using the heuristic methods in teaching mathematics at secondary schools. The paper presents a study conducted with secondary school students, the aim of which was to compare two approaches in mathematics teaching, teaching by using scientific-research method to classical teaching. The research questions were whether the experimental method of teaching can improve the relationship of the students to mathematics and their ability to solve problems compared with the students who were taught classically. The experiment was conducted in the secondary school with 16 years old students. The results were evaluated by standardized statistical methods. The results of the experiment were discussed in comparison with the results of similarly focused researches. The discussion of the possibilities of using the experimental method in mathematical lessons is carried here, too.

  • Název v anglickém jazyce

    BENEFITS OF THE USE OF THE EXPERIMENTAL METHOD IN TEACHING HIGH SCHOOL MATHEMATICS

  • Popis výsledku anglicky

    The article aims to support studies dealing with the benefits of using the heuristic methods in teaching mathematics at secondary schools. The paper presents a study conducted with secondary school students, the aim of which was to compare two approaches in mathematics teaching, teaching by using scientific-research method to classical teaching. The research questions were whether the experimental method of teaching can improve the relationship of the students to mathematics and their ability to solve problems compared with the students who were taught classically. The experiment was conducted in the secondary school with 16 years old students. The results were evaluated by standardized statistical methods. The results of the experiment were discussed in comparison with the results of similarly focused researches. The discussion of the possibilities of using the experimental method in mathematical lessons is carried here, too.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10100 - Mathematics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    17th International Conference on Efficiency and Responsibility in Education (ERIE), JUN 04-05, 2020

  • ISBN

    9788021330221

  • ISSN

  • e-ISSN

    2336-744X

  • Počet stran výsledku

    346

  • Strana od-do

    12-21

  • Název nakladatele

    CZECH UNIVERSITY LIFE SCIENCES PRAGUE, DEPT SYSTEMS ENG, KAMYCKA 129, PRAGUE 6 165 21, CZECH REPUBLIC

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    4. 6. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000617029800002