The Most Common Misconceptions of Primary School Students Associated with Oxygen
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F16%3A10335141" target="_blank" >RIV/00216208:11310/16:10335141 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216224:14410/16:00093338
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Most Common Misconceptions of Primary School Students Associated with Oxygen
Popis výsledku v původním jazyce
The students bring from their everyday lives a lot of personal experiences and ideas. These ideas about various concepts and topics can sometines be wrong. In the course of teaching, students are affected not only by techers, but also by student's ideas and experiences that students bring from their surroundings. The contribution deals with the problem of misconceptions at 8th grade primery school students in selected aspects inorganic chemistry.The most common research methods used for diagnosing misconceptions and preconceptions are the main content of the contribution (for example three-tier didactic test, questionnaires, interwievs or analysis of student's drawing). Research part of the contribution contains the results of a pilot study.The aim of the pilot study is mapping the most commnon misconceptions associated with oxygen.
Název v anglickém jazyce
The Most Common Misconceptions of Primary School Students Associated with Oxygen
Popis výsledku anglicky
The students bring from their everyday lives a lot of personal experiences and ideas. These ideas about various concepts and topics can sometines be wrong. In the course of teaching, students are affected not only by techers, but also by student's ideas and experiences that students bring from their surroundings. The contribution deals with the problem of misconceptions at 8th grade primery school students in selected aspects inorganic chemistry.The most common research methods used for diagnosing misconceptions and preconceptions are the main content of the contribution (for example three-tier didactic test, questionnaires, interwievs or analysis of student's drawing). Research part of the contribution contains the results of a pilot study.The aim of the pilot study is mapping the most commnon misconceptions associated with oxygen.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 7th International Conference on Research in Didactics of the Sciences DidSci 2016
ISBN
978-83-8084-037-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
133-135
Název nakladatele
Department of Education of Natural Sciences, Faculty of Geography and Biology, Pedagogical University, Kraków, Poland
Místo vydání
Kraków
Místo konání akce
Kraków
Datum konání akce
29. 6. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—