Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Most Common Misconceptions of Primary School Students Associated with Oxygen

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F16%3A10335141" target="_blank" >RIV/00216208:11310/16:10335141 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216224:14410/16:00093338

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Most Common Misconceptions of Primary School Students Associated with Oxygen

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The students bring from their everyday lives a lot of personal experiences and ideas. These ideas about various concepts and topics can sometines be wrong. In the course of teaching, students are affected not only by techers, but also by student's ideas and experiences that students bring from their surroundings. The contribution deals with the problem of misconceptions at 8th grade primery school students in selected aspects inorganic chemistry.The most common research methods used for diagnosing misconceptions and preconceptions are the main content of the contribution (for example three-tier didactic test, questionnaires, interwievs or analysis of student's drawing). Research part of the contribution contains the results of a pilot study.The aim of the pilot study is mapping the most commnon misconceptions associated with oxygen.

  • Název v anglickém jazyce

    The Most Common Misconceptions of Primary School Students Associated with Oxygen

  • Popis výsledku anglicky

    The students bring from their everyday lives a lot of personal experiences and ideas. These ideas about various concepts and topics can sometines be wrong. In the course of teaching, students are affected not only by techers, but also by student's ideas and experiences that students bring from their surroundings. The contribution deals with the problem of misconceptions at 8th grade primery school students in selected aspects inorganic chemistry.The most common research methods used for diagnosing misconceptions and preconceptions are the main content of the contribution (for example three-tier didactic test, questionnaires, interwievs or analysis of student's drawing). Research part of the contribution contains the results of a pilot study.The aim of the pilot study is mapping the most commnon misconceptions associated with oxygen.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 7th International Conference on Research in Didactics of the Sciences DidSci 2016

  • ISBN

    978-83-8084-037-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    133-135

  • Název nakladatele

    Department of Education of Natural Sciences, Faculty of Geography and Biology, Pedagogical University, Kraków, Poland

  • Místo vydání

    Kraków

  • Místo konání akce

    Kraków

  • Datum konání akce

    29. 6. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku