Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The most Common Primary School Pupils' Misconceptions Based on the Concept of Protection in the Chemical Context

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00085558" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00085558 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.18052/www.scipress.com/ILSHS.65.130" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.18052/www.scipress.com/ILSHS.65.130</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.18052/www.scipress.com/ILSHS.65.130" target="_blank" >10.18052/www.scipress.com/ILSHS.65.130</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The most Common Primary School Pupils' Misconceptions Based on the Concept of Protection in the Chemical Context

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Each pupil brings from his/her everyday life a lot of personal experiences and ideas. These ideas about various concepts and topics can sometimes be mistaken or completely wrong. A complex term misconception is used for a summary of these mistaken ideas.Misconception is seen as a wrong notion, wrong idea. It occurs in the context of the pupil's mistaken notions and mistaken conception of the curriculum or one of the forms of pupils' conception of the curriculum. In the course of teaching, pupils are affected not only by teachers, but also by pupil's ideas and experiences that pupils bring from their surroundings. Teachers should be able to work with these ideas and try to correct pupils' misconceptions. A part of this contribution is not only a literature review of the misconception issue, but mainly the results of a research carried out on pupils in the eighth and ninth grades in nine primary schools.

  • Název v anglickém jazyce

    The most Common Primary School Pupils' Misconceptions Based on the Concept of Protection in the Chemical Context

  • Popis výsledku anglicky

    Each pupil brings from his/her everyday life a lot of personal experiences and ideas. These ideas about various concepts and topics can sometimes be mistaken or completely wrong. A complex term misconception is used for a summary of these mistaken ideas.Misconception is seen as a wrong notion, wrong idea. It occurs in the context of the pupil's mistaken notions and mistaken conception of the curriculum or one of the forms of pupils' conception of the curriculum. In the course of teaching, pupils are affected not only by teachers, but also by pupil's ideas and experiences that pupils bring from their surroundings. Teachers should be able to work with these ideas and try to correct pupils' misconceptions. A part of this contribution is not only a literature review of the misconception issue, but mainly the results of a research carried out on pupils in the eighth and ninth grades in nine primary schools.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Letters of Social and Humanistic Sciences

  • ISSN

    2300-2697

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    65

  • Číslo periodika v rámci svazku

    NY

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    130-137

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus