Methods of Teaching Organism Recognition: How Recommendation and Practice Differ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F17%3A10360670" target="_blank" >RIV/00216208:11310/17:10360670 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://pages.pedf.cuni.cz/pvch/files/2011/11/PBE_XIV_final.pdf" target="_blank" >http://pages.pedf.cuni.cz/pvch/files/2011/11/PBE_XIV_final.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Methods of Teaching Organism Recognition: How Recommendation and Practice Differ
Popis výsledku v původním jazyce
We have focused on different teaching methods used during teaching identifi - cation of angiosperms both at upper secondary schools and universities. Our aim was to map which teaching methods were used and why. Semi-structured interviews and an on-line questionnaire were used to ask upper secondary school and university teachers (n = 25). Most of the university teachers used field trip and combination of methods in contrast to upper secondary school teachers who mostly used PowerPoint presentation. University teachers recommended to combine more methods and they stressed the positive impact of field trips.
Název v anglickém jazyce
Methods of Teaching Organism Recognition: How Recommendation and Practice Differ
Popis výsledku anglicky
We have focused on different teaching methods used during teaching identifi - cation of angiosperms both at upper secondary schools and universities. Our aim was to map which teaching methods were used and why. Semi-structured interviews and an on-line questionnaire were used to ask upper secondary school and university teachers (n = 25). Most of the university teachers used field trip and combination of methods in contrast to upper secondary school teachers who mostly used PowerPoint presentation. University teachers recommended to combine more methods and they stressed the positive impact of field trips.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Projektové vyučování v přírodovědných předmětech XIV.
ISBN
978-80-7290-929-2
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
155-160
Název nakladatele
Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
3. 11. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—