Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výuka evoluční biologie na základních a středních školách

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10316841" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10316841 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.scied.cz/index.php/scied/article/viewFile/223/183" target="_blank" >http://www.scied.cz/index.php/scied/article/viewFile/223/183</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výuka evoluční biologie na základních a středních školách

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Hlavním cílem výzkumu bylo ověřit biologická témata, jež se na základních a středních školách pojí s výukou evoluční teorie a přírodního výběru, dále způsoby výuky, které jsou při interpretaci evolučních témat aplikovány. Na výzkumu se podíleli učitelé ze všech krajů České republiky, celkem participovalo 213 učitelů základních škol a nižších ročníků gymnázií a 137 učitelů středních škol a vyšších ročníků gymnázií. Data byla získávána pomocí online dotazníku. V rámci statistického zpracování byly samostatně vyhodnoceny odpovědi učitelů nižšího a vyššího sekundárního stupně vzdělávání. Z výsledku výzkumu vyplývá, že nejčastěji se na školách v rámci evoluce vyučuje téma Evoluce člověka a Vznik života. Obecně jsou mnohá evoluční témata na středních školácha vyšších ročnících gymnázií rozebírána výrazně podrobněji. Nejčastěji aplikovaný způsob výuky v rámci evolučních témat je výklad, diskuze s žáky a sledování ?lmu. Některé sledované způsoby výuky se uplatňují častěji na základních školác

  • Název v anglickém jazyce

    Teaching Evolutionary Biology at Lower and Upper Secondary Schools

  • Popis výsledku anglicky

    The research aims to verify main biological topics associated with teaching of theory of evolution and natural selection and the most frequently applied teaching methods for the interpretation of these evolutionary topics. The total of 213 teachers fromlower secondary schools and 137 teachers from upper secondary schools - from all regions of the Czech Republic - took part in the research. The data were gathered via an online questionnaire. The data from lower secondary teachers and upper secondary teachers were elaborated separately. The results show that Human Evolution and the Origin of life are the most common topics taught at lower and upper secondary schools in the context of evolutionary biology. Some evolutionary topics are dealt with more deeply at upper secondary schools. The most frequently applied teaching methods for evolutionary topics are exposition, discussion and watching movies (documentaries). Some of the identi?ed teaching methods are more frequently applied at low

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Scientia in educatione

  • ISSN

    1804-7106

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    104-120

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus