Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

PROJECT-BASED EDUCATION APPROACH TO TEACHING EVOLUTION

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F16%3A10329919" target="_blank" >RIV/00216208:11410/16:10329919 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    PROJECT-BASED EDUCATION APPROACH TO TEACHING EVOLUTION

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article presents data of a comparative analysis between Czech and British teachers. It compares the percentage of teachers, who teach biological evolution through project-based education and the extent to which teachers teach key terms of evolution. The total of 350 Czech teachers and 122 British teachers were participated in the study. The paper contains the pilot research focusing on the most commonly asked students' personal questions about evolution. The total of 66 Czech students were participated in the survey. The results show that project based education has been used significantly more often in the British schools than in the Czech ones. Also a larger extent of the teaching key evolutionary terms has been observed in the British schools. Pilot survey indicates that some Czech students have misunderstanding about adaptation. Appendix part of this paper includes a project-based evolution unit which aims to help teachers improve students' understanding of adaptation.

  • Název v anglickém jazyce

    PROJECT-BASED EDUCATION APPROACH TO TEACHING EVOLUTION

  • Popis výsledku anglicky

    The article presents data of a comparative analysis between Czech and British teachers. It compares the percentage of teachers, who teach biological evolution through project-based education and the extent to which teachers teach key terms of evolution. The total of 350 Czech teachers and 122 British teachers were participated in the study. The paper contains the pilot research focusing on the most commonly asked students' personal questions about evolution. The total of 66 Czech students were participated in the survey. The results show that project based education has been used significantly more often in the British schools than in the Czech ones. Also a larger extent of the teaching key evolutionary terms has been observed in the British schools. Pilot survey indicates that some Czech students have misunderstanding about adaptation. Appendix part of this paper includes a project-based evolution unit which aims to help teachers improve students' understanding of adaptation.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PROJEKTOVE VYUCOVANI V PRIRODNICH PREDMETECH

  • ISBN

    978-80-7290-864-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    62-70

  • Název nakladatele

    CHARLES UNIV PRAGUE

  • Místo vydání

    PRAHA 1

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    29. 10. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000375780600009