Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The verification of educational objectives in the chemistry education of the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F17%3A10362866" target="_blank" >RIV/00216208:11310/17:10362866 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1051/shsconf/20173701073" target="_blank" >https://doi.org/10.1051/shsconf/20173701073</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1051/shsconf/20173701073" target="_blank" >10.1051/shsconf/20173701073</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The verification of educational objectives in the chemistry education of the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The educational objectives in the Czech Republic are determined by so-called Framework Education Programs. For each individual subject, compulsory curriculum and expected outcomes of pupils are determined. Expected outcomes are defined by active verbs and they match the highest level of Bloom&apos;s taxonomy of educational objectives. For the pupils to reach these objectives, they first have to acquire the knowledge and skills of the lower levels. Our project is focused on the creation of indicators, by which we mean suitable learning exercises, which serve to verify the attainment of objectives of chemistry education at upper secondary school. These indicators are being created on the three levels of difficulty - acquisition of knowledge, the application of said knowledge, and reasoning and problem solving. The indicators are being tested in the school practice.

  • Název v anglickém jazyce

    The verification of educational objectives in the chemistry education of the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The educational objectives in the Czech Republic are determined by so-called Framework Education Programs. For each individual subject, compulsory curriculum and expected outcomes of pupils are determined. Expected outcomes are defined by active verbs and they match the highest level of Bloom&apos;s taxonomy of educational objectives. For the pupils to reach these objectives, they first have to acquire the knowledge and skills of the lower levels. Our project is focused on the creation of indicators, by which we mean suitable learning exercises, which serve to verify the attainment of objectives of chemistry education at upper secondary school. These indicators are being created on the three levels of difficulty - acquisition of knowledge, the application of said knowledge, and reasoning and problem solving. The indicators are being tested in the school practice.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ERPA INTERNATIONAL CONGRESSES ON EDUCATION 2017 (ERPA 2017)

  • ISBN

  • ISSN

    2261-2424

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    E D P SCIENCES

  • Místo vydání

    CEDEX A

  • Místo konání akce

    Budapest

  • Datum konání akce

    18. 5. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000426428700073