Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Měření výsledků výuky a vzdělávací standardy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F11%3AA12014C5" target="_blank" >RIV/61988987:17310/11:A12014C5 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Měření výsledků výuky a vzdělávací standardy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Mezi výsledky výuky patří vědomosti, dovednosti, návyky a postoje žáka, či studenta. Měření výsledků výuky umožňují cílové standardy vzdělávání v operacionalizované formě. Je uveden příklad tvorby cílového vzdělávacího standardu v takové formě, aby umožňoval měření výsledků výuky. V České republice jsou uzákoněny rámcové vzdělávací programy (RVP) pro různé stupně a typy škol základních a středních. V RVP jsou uvedeny obecné výstupy žáka pro jednotlivé předměty, tj. cílové standardy, které by měly umožnit měření výsledků výuky, nejsou však v operacionalizované formě. Přílišná obecnost těchto cílových požadavků na žáka však měření neumožňuje. Proto jsou dnes zpracovávány podrobné standardy pro jednotlivé předměty, jsou publikovány pro český jazyk a matematiku. Bude provedena analýza již zveřejněného dílčího cílového standardu z matematiky pro 9. ročník základní školy s cílem, zda umožňuje měření výsledků výuky i úrovně vědomostí a dovedností žáka.

  • Název v anglickém jazyce

    Measurement of educational outcomes and educational standards

  • Popis výsledku anglicky

    Learning results of pupil or student are knowledge, skills and attitudes. The educational standards in operational form make possible measurement of educational outcomes. Example of creation the educational standard is given in form for measurement of educational outcomes. The Framework Educational Programmes (FEP) has the value in the Czech Republic for different levels and forms of schools. The expected outcomes are given in FEP on common level but no in operational form. Commonness of standards for pupil does not make possible measurement of educational standards. The detailed standards are under construction for different subject matter and for Czech language and mathematic are published now. The published mathematical standard will be analysed forthe 9th form Basic School with focus on measurement of educational outcomes of pupil.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.09.0024" target="_blank" >EE2.3.09.0024: Systém využití počítačem podporovaných experimentů k posilování výzkumných kompetencí žáků základních a středních škol</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Zborník príspevkov z konferencie s medzinárodnou účasťou

  • ISBN

    978-80-8082-509-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    130-136

  • Název nakladatele

    Trnavská univerzita v Trnave

  • Místo vydání

    Trnava

  • Místo konání akce

    Trnava

  • Datum konání akce

    22. 9. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku