Měření výsledků výuky a vzdělávací standardy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F11%3AA12014C5" target="_blank" >RIV/61988987:17310/11:A12014C5 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Měření výsledků výuky a vzdělávací standardy
Popis výsledku v původním jazyce
Mezi výsledky výuky patří vědomosti, dovednosti, návyky a postoje žáka, či studenta. Měření výsledků výuky umožňují cílové standardy vzdělávání v operacionalizované formě. Je uveden příklad tvorby cílového vzdělávacího standardu v takové formě, aby umožňoval měření výsledků výuky. V České republice jsou uzákoněny rámcové vzdělávací programy (RVP) pro různé stupně a typy škol základních a středních. V RVP jsou uvedeny obecné výstupy žáka pro jednotlivé předměty, tj. cílové standardy, které by měly umožnit měření výsledků výuky, nejsou však v operacionalizované formě. Přílišná obecnost těchto cílových požadavků na žáka však měření neumožňuje. Proto jsou dnes zpracovávány podrobné standardy pro jednotlivé předměty, jsou publikovány pro český jazyk a matematiku. Bude provedena analýza již zveřejněného dílčího cílového standardu z matematiky pro 9. ročník základní školy s cílem, zda umožňuje měření výsledků výuky i úrovně vědomostí a dovedností žáka.
Název v anglickém jazyce
Measurement of educational outcomes and educational standards
Popis výsledku anglicky
Learning results of pupil or student are knowledge, skills and attitudes. The educational standards in operational form make possible measurement of educational outcomes. Example of creation the educational standard is given in form for measurement of educational outcomes. The Framework Educational Programmes (FEP) has the value in the Czech Republic for different levels and forms of schools. The expected outcomes are given in FEP on common level but no in operational form. Commonness of standards for pupil does not make possible measurement of educational standards. The detailed standards are under construction for different subject matter and for Czech language and mathematic are published now. The published mathematical standard will be analysed forthe 9th form Basic School with focus on measurement of educational outcomes of pupil.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.09.0024" target="_blank" >EE2.3.09.0024: Systém využití počítačem podporovaných experimentů k posilování výzkumných kompetencí žáků základních a středních škol</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Zborník príspevkov z konferencie s medzinárodnou účasťou
ISBN
978-80-8082-509-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
130-136
Název nakladatele
Trnavská univerzita v Trnave
Místo vydání
Trnava
Místo konání akce
Trnava
Datum konání akce
22. 9. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—