Vzdělávací standardy a dosažená úroveň rezulátového kurikula Výchovy ke zdraví
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73585943" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73585943 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vzdělávací standardy a dosažená úroveň rezulátového kurikula Výchovy ke zdraví
Popis výsledku v původním jazyce
V roce 2015 byly zveřejněny MŠMT ČR Vzdělávací standardy pro tzv. další vzdělávací obory, tedy i pro vzdělávací obor Výchova ke zdraví na 2. stupni základních škol. Vzdělávací standardy jsou v podstatě rozklíčované očekávané výstupy dle Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání a jsou formulovány v podobě tzv. indikátorů a ilustrativních úloh. V rámci projektu Studentské grantové soutěže na Univerzitě Palackého v Olomouci „Percepce subjektivního dopadu zdravotního postižení / přítomnosti chronického onemocnění a pojetí zdravotního uvědomění a gramotnosti (IGA_PdF_2015_003)“ se v oblasti III - Výzkum úrovně osvojeného kurikula žáky ZŠ ve Výchově ke zdraví analyzují výsledky didaktického testu určeného pro žáky 9. ročníků. Cílem je tedy zjistit, zda žáci na konci školní docházky zvládají splnění nastavených očekávaných výstupů dle RVP ZV verze 2013, resp. formulovaných Vzdělávacích standardů Výchovy ke zdraví. Zde jsou předloženy výsledky třetí etapy výzkumu získané od 608 žáků 9. ročníků, které ukazují, že didaktický test byl v průměru splněn na 39 %.
Název v anglickém jazyce
Educational Standards and Achieved Level of Resulting Curriculum of Health Education
Popis výsledku anglicky
In 2015, the Ministry of Education of the Czech Republic published the Educational standards for other educational fields, including the educational field of Health Education for the 2nd stage of elementary schools. In essence, the Educational standards define the expected outcomes according to the Framework educational programme for elementary education, and are formulated in the form of indicators and illustrative tasks. In the following project “Perception of subjective impact of health disability/presence of chronic disease and concept of health awareness and literacy” (IGA_PdF_2015_003), Area III - Research of the level of curriculum acquired by elementary school pupils in Health Education - analyses the results of a didactic test designed for ninth graders. The objective is to find out whether pupils at the end of school attendance achieve the defined expected outcomes as set out in the FEP, version 2013 and formulated by the Educational standards of Health Education. The paper presents the results of the third stage of the research obtained from 608 ninth graders, which suggest that the average achievement of the didactic test was 39%.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Výchova ke zdraví a zdravý životní styl. Recenzovaný sborník z mezinárodní konference
ISBN
978-80-7394-565-7
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
13-22
Název nakladatele
Jihočeská univerzita
Místo vydání
České Budějovice
Místo konání akce
České Budějovice
Datum konání akce
26. 11. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—