Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Health Literacy in Pupils in the Context of Research of Resulting Curriculum of Health Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73578278" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73578278 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Health Literacy in Pupils in the Context of Research of Resulting Curriculum of Health Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Health literacy is one of the basic literacies formed during the educational process in elementary school. Health literacy is a prerequisite for health promotion and a healthy lifestyle for minimizing diseases and their development. In the second level of elementary schools in the Czech Republic, health literacy is primarily developed in Health Education. The research study aims to evaluate the level of the resulting curriculum adopted by pupils in grade 9 of elementary schools in the context of newly formulated educational standards. The research tool applied was a didactic test designed in compliance with the expected outcomes of Health Education according to the framework educational program for elementary education and according to the developed educational standards. This paper presents the results of the second research stage based on 250 pupils. The initial results show that the average achievement of the didactic test was 42.5 percent.

  • Název v anglickém jazyce

    Health Literacy in Pupils in the Context of Research of Resulting Curriculum of Health Education

  • Popis výsledku anglicky

    Health literacy is one of the basic literacies formed during the educational process in elementary school. Health literacy is a prerequisite for health promotion and a healthy lifestyle for minimizing diseases and their development. In the second level of elementary schools in the Czech Republic, health literacy is primarily developed in Health Education. The research study aims to evaluate the level of the resulting curriculum adopted by pupils in grade 9 of elementary schools in the context of newly formulated educational standards. The research tool applied was a didactic test designed in compliance with the expected outcomes of Health Education according to the framework educational program for elementary education and according to the developed educational standards. This paper presents the results of the second research stage based on 250 pupils. The initial results show that the average achievement of the didactic test was 42.5 percent.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    The Anthropologist

  • ISSN

    0972-0073

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    24

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    IN - Indická republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    277-283

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus